Софт-Архив

Directx Sdk img-1

Directx Sdk

Рейтинг: 4.5/5.0 (1838 проголосовавших)

Описание

Microsoft DirectX SDK - Скачать бесплатно последнюю версию, без СМС

Программы / Разработка / Распространение / Microsoft DirectX SDK

? Для скачивания будет предоставлена ссылка на дистрибутив программы на сайте компании-разработчика.

Обзор Microsoft DirectX SDK (автоматический перевод)

Загрузите полный SDK DirectX, который содержит Время выполнения DirectX и все матобеспечение DirectX, требуемое создавать совместимые приложения DirectX.

Этот DirectX SDK выпуск содержит обновления к инструментам, утилитам, выборкам, документации, и файлам отладки времени выполнения для x64 и x86 платформ.

Поддерживаемая Работа Systems:Windows 7; Windows Server 2003; Windows Server 2008; Windows Vista; Windows XP

Используя Управляемый DirectX (MDX) требует и Visual Studio.NET и платформы.NET для разработки. Чтобы запустить приложения.NET MDX, следует установить Платформу.NET.

Обнови Софт рекомендует использовать программу Microsoft DirectX SDK в соответствии с правилами интеллектуальной собственности. Обнови Софт не рекомендует использовать кряк, серийник, ключ, keygen, crack, serial для Microsoft DirectX SDK.

Другие статьи, обзоры программ, новости

DirectX Software Development Kit - скачать бесплатно DirectX Software Development Kit (Февраль 2010)

DirectX Software Development Kit 9.28.1886 (Февраль 2010) Отзывы о DirectX Software Development Kit 9.28.1886 (Февраль 2010)

Игорь про DirectX Software Development Kit 9.28.1886 (Февраль 2010) [20-06-2013]

Народ! В смысле не те придурочные идиоты, которые хотят директ на винду скачать, а те кто реально понимает что это.

Monk про DirectX Software Development Kit 9.28.1886 (Февраль 2010) [28-12-2010]

блин помогите удалить эту хрень незнаю в какую папку она установилась.

Александр в ответ Monk про DirectX Software Development Kit 9.28.1886 (Февраль 2010) [14-12-2014]

Нет блоксхемы ориентировки по сайту.Интерфейс поиска не дружелюбный,программы в папках дублируются.

Скопировать весь софт на диск по этой придчине что будут одни повторы просто не возможно

И вобще поставить это все никто никогда не сможет

Вот мое предложение

В качестве заголовка .вновь сосзданная программа инсталятор .работающая как вирткальная машина чтобы всего эго спама просто не было на самом ПК

Иначе все это если это без описания в заголовке и это нельзя удалить после первой пробы никто просто не сможет поставить

Что ткут ,для чего неясно из просто описаний.

А ради эксперемента кота в мешке никто ставить не будет

Описаниям никто давно никто не верит,там все что угодно бывает

DirectX Software Development Kit Июнь 2010 Английский torrent

DirectX Software Development Kit Июнь 2010 [Английский]

DirectX Software Development Kit Июнь 2010 [Английский] Название Программы: DirectX Software Development Kit

Версия программы: Июнь 2010

Последняя Версия программы: Июнь 2010

Адрес официального сайта: microsoft.com

Язык интерфейса: Английский

Лечение: не требуется

Системные требования:

Windows 7;Windows Server 2003;Windows Server 2008;Windows Vista;Windows XP

SDK (от англ. Software Development Kit-пакет разработки программ) или "devkit" - комплект средств разработки который позволяет специалистам по программному обеспечению создавать приложения для определённого пакета программ, программного обеспечения базовых средств разработки, аппаратной платформы, компьютерной системы, видеоигровых консолей, оперативных систем и прочих платформ.

Программист, как правило, получает SDK непосредственно от разработчика целевой технологии или системы. Часто SDK распространяется через Интернет. Многие SDK распространяются бесплатно, для того, чтобы поощрить разработчиков использовать данную технологию или платформу.

System Requirements

•Supported Operating Systems:Windows 7;Windows Server 2003;Windows Server 2008;Windows Vista;Windows XP

Top of pageInstructions

1.Click the Download button on this page to start the download

2.Do one of the following:

To start the installation immediately, click Run.

To save the download to your computer for installation at a later time, click Save.

To cancel the installation, click Cancel.

Top of pageAdditional Information

What's New in the June 2010 DirectX SDK

This version of the DirectX SDK contains the following new features, tools, and documentation.

Visual Studio 2010 Support

The June 2010 DirectX SDK includes support for Visual Studio 2010. The DirectX SDK will continue to support Visual Studio 2008 as well. However, Visual Studio 2005 will no longer be supported.

PIX: Object Naming Support

The June 2010 version of PIX supports naming for most resource objects in Direct3D (D3D). Direct3D enables developers to attach arbitrary data to objects in D3D code using the SetPrivateData API for application-specific usage. PIX will now display specific string data for objects in the Object Table and other user interface elements where a human-readable object name will provide a much more effective experience for the user.

PIX: Usability Improvements

The June 2010 version of PIX includes improvements to the PIX user interface:

•The Object Table shows the size and shader model for each shader.

•In the Shader Debugger, there is a new toolbar button that enables the display of all constant registers/variables immediately, rather than the first time they are read.

•In the Shader Debugger, it is possible to copy register and variable data to the clipboard.

•The Summary pane has a new Direct3D Information section, that shows details about what Direct3D capabilities are present on the computer.

XNAMath C++ SIMD Math Library

The June 2010 release updates XNAMath to version 2.03, which includes the following changes:

•Addition of XMVectorDivide to optimize SSE2 vector division operations

•Unified handling of floating-point specials between the Windows SSE2 and no-intrinsics implementations

•Use of Visual Studio style SAL annotations

•Modifications to the C++ declarations for XMFLOAT2A/3A/4A/4X3A/4X4A to better support these types in C++ templates

Version-less Naming of Cross-Runtime Data Types

The June 2010 DirectX SDK removes versioning from several Direct3D data types that cross runtime versions. This change makes legacy data-type names equivalent to the new version-less data-type names. Therefore, you can use either legacy or version-less names. However, your code will be cleaner and easier to maintain if you use the version-less names.

New D3DCreateBlob Function

The June 2010 DirectX SDK includes a D3dcompiler_43.dll that exports the new D3DCreateBlob function. Therefore, you are no longer required to use D3d10.dll to create and use an arbitrary length data object.

New ID3D11ShaderReflection Method

The June 2010 DirectX SDK adds the following new method to the ID3D11ShaderReflection interface:

•GetThreadGroupSize

New HLSL Language fixes and features

HLSL has been updated with the following fixes and features:

•The frexp intrinsic function has been updated to return a mantissa in the range of [0.5,1.0].

•New intrinsic functions have been added for better debugging support.

printf -- submits custom shader messages to the information queue.

errorf -- submits custom shader error messages to the information queue.

abort -- submits custom shader error messages to the information queue and terminates the current draw or dispatch call being executed.

•Left-Hand-Side typecasting is now illegal and will cause a compile error.

Expressions such as (int)myFloat = myInt; are no longer valid. Use myFloat = (float)myInt; type syntax instead.

New HLSL Compiler fixes and features

The HLSL Effects compiler (fxc.exe) has been updated with the following fixes and features:

•No-optimization (/Od) compiles will produce less-optimized code than before in order to provide improved debugging.

•No-optimization (/Od) now implies (/Gfp).

•New compression (/compress) and decompression (/decompress) options have been added to enable the bundling and unbundling of shader files.

•A new numbering instructions (/Ni) flag has been added to turn on numbering of instructions in shader disassembly.

•Fxc.exe has a new @command.option.file feature for specifying command options in a file. This enables the /compress and /decompress options to be used on many files at once.

New D3D11 HLSL Format Conversion Functions

The new D3DX_DXGIFormatConvert.inl inline header includes light-weight conversion functions for use in Compute Shaders or Pixel Shaders on D3D11 Hardware that can be useful when applications need to simultaneously read and write to textures, such as in-place editing scenarios.

Documentation Enhancements

The June 2010 DirectX SDK includes the following documentation enhancements:

•Added links to descriptions of data types for parameters and return values to help developers locate related types.

•Added additional header and lib information to reference pages for APIs implemented in DirectX samples.

Previous Releases

For a description of what was added in previous releases, see Features Introduced in Previous Releases in the DirectX SDK documentation.

Known Issues with the June 2010 DirectX SDK

Support for Visual Studio 2010 and Visual Studio 2005

Beginning with the June 2010 release, the DirectX SDK supports Visual Studio 2010. The June 2010 release continues to support Visual Studio 2008 Service Pack 1. The DirectX SDK no longer supports Visual Studio 2005; the February 2010 release was the last release to support Visual Studio 2005.

Support for DirectSetup

Beginning with the June 2010 DirectX SDK, DirectSetup no longer supports operating systems earlier than Windows XP Service Pack 2 and Windows Server 2003 Service Pack 1.

Visual Studio 2008 Path Registration Sometimes Fails

In the June 2010 release, the DirectX SDK installer will attempt to automatically register the executable, include, and library path settings needed for compilation of samples and other DirectX programs. In some circumstances, however, automatic registration fails and, therefore, attempts to include DirectX SDK headers result in errors. To work around this issue, manually add the proper path registration to Visual Studio. For more information, see the instructions in the topic "Installing DirectX with DirectSetup" in the section "Install the DirectX SDK".

DirectX SDK Does Not Register Include/Library Paths with Visual Studio 2010

With Visual Studio 2010, the model for adding include, library, and executable paths has changed. In Visual Studio 2008 and previous versions, paths were specified as global settings under Tools\Options. With Visual Studio 2010, paths are now specified on a per-project basis on a VC++ Directories page. All the Visual Studio 2010 projects for the DirectX SDK samples and tools include direct per-project references to the DirectX SDK--via the DXSDK_DIR environment variable--and will compile without any additional steps. New projects that make use of DirectX SDK headers, libraries, or tools should have these references added to the VC++ Directories property page. For more information, see the topic "Installing DirectX with DirectSetup" in the section titled "Install the DirectX SDK", as well as the Visual Studio team blog entry: Visual Studio 2010 C++ Project Upgrade Guide.

Samples Content Exporter Requires Visual Studio 2008

In the June 2010 DirectX SDK, the Samples Content Exporter is designed to use Autodesk FBX SDK 2010.2. The Samples Content Exporter does not work with later versions of the Autodesk FBX SDK (2011.x). Also, the Autodesk FBX SDK does not yet support Visual Studio 2010, and the DirectX SDK Visual Studio 2010 projects for the Samples Content Exporter therefore use the 'v90' toolset provided with Visual Studio 2008. As a result, you must have Visual Studio 2008 installed in order to compile the Samples Content Exporter. For more information, see the Visual Studio team blog post entry: C++ Native Multi-Targeting.

Help Integration for Visual Studio 2010

The new Microsoft Help System (MHS), delivered via Visual Studio 2010, enables you to view documents on the MSDN Library using a standard browser. You can also select documents to download from the MSDN Online content publication web site (MSDN cloud) to your computer for viewing when a connection to the Internet is unavailable or undesirable. You can access this functionality from the Help Library Manager. To launch the Help Library Manager, select:

Start | All Programs | Visual Studio 2010 | Visual Studio Tools | Help Library Manager

The MHS is set to Online Mode by default. The first time you click a Help shortcut, you will be asked to confirm that you wish to connect to the Internet to view documentation in the MSDN cloud. If you wish to view documentation when a connection to the Internet is unavailable, you can import documentation sets (books) from the MSDN cloud and install these books to your computer. You can then switch to Offline Mode to view content on your computer by default.

•To import content to your local computer for viewing in offline mode, select "Install Content from online" in Help Library Manager. For the DirectX SDK documentation, select the "Win32 and COM Development" content title.

•To check for updated content in the MSDN cloud that you can import, select "Check for updates online" in Help Library Manager.

•To remove imported content from your local computer, select "Remove content" in Help Library Manager.

If you import content to your local computer, use Help Library Manager to specify, "I want to use local help" to switch to Offline Mode.

Documentation Organization

Beginning with the August 2009 DirectX SDK, the Windows Graphics documentation is provided as a separate documentation collection from the main DirectX SDK documentation collection. The Windows graphics documentation collection includes content for Direct3D 9, Direct3D 10.x, Direct3D 11, D3DX, DXGI, and HLSL.

Direct2D Documentation

In the June 2010 release, the Direct2D documentation is incorrectly marked preliminary and subject to change. This is the official, release documentation for Direct2D; this warning can be safely ignored.

Direct3D 11 Runtime

To obtain the Direct3D 11 runtime, please install the release version of Windows 7 or Windows Server 2008 R2. Windows Vista users can follow the procedure described in KB 971644 (or KB 971512 for corporate network users). For more details, see Direct3D 11 Deployment for Game Developers.

Effects 11

The Effects runtime for Direct3D 11 (FX11) is available as shared source in the DirectX SDK. For more information, please refer to Effects (Direct3D 11) and Effect System Interfaces (Direct3D 11) in the Windows Graphics documentation. The Effects 11 source is now located in the samples directory(Samples\C++\Effects11).

DirectX 11 Runtime Symbols

The modern DirectX Runtime is part of the operating system (OS), and symbols for the DirectX components (Direct3D, DirectInput, DirectSound, etc.) are provided as part of the OS symbol packages. DirectX 11 Runtime symbols are included in the Windows 7 and Windows Server 2008 R2 symbols packages available on the Microsoft website. However, we recommend using the Microsoft symbols server instead for the most current and correct set of symbols when debugging DirectX applications.

Note that DirectX 11 Runtime symbols for the down-level KB 971644 and KB 971512 update for Windows Vista and Windows Server 2008 are not included in the OS offline symbols package. They can be obtained from the Microsoft symbol server.

The Provided D3D9D.dll for Windows XP is Versioned for Service Pack 2

The D3D9D.dll that is included in the February 2010 and later DirectX SDKs is versioned for Windows XP SP2. If you use this DLL on Windows XP SP3 with an application that uses the Windows Presentation Framework (WPF), the code in the DLL will assert. This issue does not occur on Windows Vista or Windows 7. If you require only debug output, that is, you do not require symbols, you could also use the checked version of D3D9.dll, which is compatible with Windows XP SP3. Just rename the checked D3D9.dll to D3D9D.dll. The checked version of D3D9.dll is available to MSDN subscribers.

Control Panel for DirectX 9 Debug Output is Specific to 32-bit or 64-bit Applications

In order to turn DirectX 9 debug output on or off, you must use the DirectX control panel appropriate to the application being debugged. Use the 64-bit DirectX control panel for 64-bit applications and the x86 DirectX control panel for 32-bit applications.

D3DCompiler_42.dll and D3DCompiler_43.dll Are in Their Own Cab

Beginning in the August 2009 DirectX SDK release, D3DCompiler_*.dll has been moved out of the D3DX CAB to a new CAB: D3DCompiler_*_*.CAB. The D3D_Compiler functionality implements the offline HLSL compiler for D3D 9, 10, or 11. This change decouples the compiler from D3DX.

New Warning X3206: Implicit Truncation of Vector Type

Beginning in the August 2009 release of the DirectX SDK, the HLSL compiler will warn when an implicit truncation of a vector type occurs. For example, the follow code would elicit the warning.

float4 FastShadow ( float3 vLightPos, float4 vDiffColor )

float2 vLightMax = vLightPos + g_fFilterSize;

if ( bTextured ) In.vDiffColor.xyz *= DiffuseTex.Sample ( DiffuseSampler, In.vTCoord );

To avoid the warning, swizzle out the vector components as shown below.

float4 FastShadow ( float3 vLightPos, float4 vDiffColor )

float2 vLightMax = vLightPos.xy + g_fFilterSize;

if ( bTextured ) In.vDiffColor.xyz *= DiffuseTex.Sample ( DiffuseSampler, In.vTCoord ).xyz;

IXACT3Engine::PrepareWave Doesn't Support xWMA

In the March 2008 and later SDKs, the IXACT3Engine::PrepareWave doesn't support xWMA. If you want to use xWMA in XACT, you can prepare those waves by calling one of the following methods:

•IXACT3WaveBank::Prepare

•IXACT3SoundBank::Prepare

•IXACT3Engine::PrepareInMemoryWave

•IXACT3Engine::PrepareStreamingWave

Symbols for DirectX

The latest and most complete source for debugging symbols is the Microsoft Symbol Server. We recommend using the symbol server rather than using the included partial symbols package. For instructions about using the Microsoft Symbol Server, see http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/debugstart.mspx.

Installation Notes for All Platforms

•This SDK is supported on the most recent service packs of the following operating systems: Windows XP, Windows Server 2003, Windows Server 2008, Windows Vista, Windows 7, and Windows Server 2008 R2. This SDK supports Visual Studio 2008 Service Pack 1 and Visual Studio 2010.

•Before installing the current DirectX SDK, remove previous versions of the DirectX SDK.

•Use the Samples Browser to install samples included with the DirectX SDK.

•Some samples require that you have installed the latest Microsoft Windows SDK on your system.

•If you are using Visual Studio and run the Platform SDK Integration tool, all custom include and library paths will be erased for Visual Studio 2008, including those added by the DirectX SDK. To fix the issue, developers need to either reinstall the DirectX SDK or manually add the paths to Visual Studio 2008.

•If you encounter compilation issues related to the DirectX headers, make sure that the include directories in Visual Studio 2008 are set correctly. On the Win32 platform, make sure that there is a reference to the DirectX headers. "$(DXSDK_DIR)include" should appear in the include directory "$(VCInstallDir)Include." In Visual Studio 2010, this directory should be added on a per-project basis in the VC++ Directories property page in the project properties dialog.

•Several virus protection software applications interfere with SDK installation. They may require you to disable virus protection software until SDK installation is completed.

•Your system may be corrupted, or cryptographic services may be disabled, if you encounter the following error message during installation: "A cabinet file is necessary for installation and cannot be trusted." To resolve the problem, try the following:

1.Enable cryptographic services. On the Start menu, right-click My Computer, and then click Manage. The Computer Management window appears. In the left navigation pane, click Services and Applications. In the right pane, double-click Services, and then double-click Cryptographic Services. The Cryptographic Services Properties property sheet appears. On the General tab, ensure that Service Status is Started, and that Startup Type is Automatic.

2.If you are running Windows on a FAT32 drive, run scandisk.

3.Try the resolution steps in Detecting digital signing issues in Windows XP.

4.Try the resolution steps in You cannot install some updates or programs.

5.Remove temporary files in the %temp% folder. If you are installing an end-user runtime, also remove "%windir%\system32\directx\websetup Error."

•External firewall programs may indicate that the file InstallDeveloperFiles.exe wants to access the Internet. This is by design, and should be enabled.

DirectX - Download

DirectX is an API, or "Application Programming Interface," that simplifies and standardizes the means by which developers program media applications for Windows. Developed by Microsoft, it is the foundation for most modern PC games and forms the foundation of XBox and XBox 360 game software. The DirectX SDK is the "Software Development Kit" that includes all of the libraries, "include" files and utilities that are necessary to write programs that will run under DirectX.

DirectX allows for substantial performance increases by utilizing hardware acceleration. This is the process of drawing 2D and 3D graphics on a specialized graphics processor that is typically found on a PCI Express, AGP or PCI card. This chip can also be located on the motherboard or embedded inside of a CPU. Because these processors are specially designed to perform actions such as color and texture fills, shader math and hardware transformation of triangles, they provide enormous performance gains compared to running the same code on the computer's main processing cores. DirectX automates and simplifies the process of utilizing these hardware features. It interacts with the hardware indirectly by communicating with the device drivers, such as AMD/ATi's Catalyst software.

Although the DirectX SDK is primarily intended for developers, it is also useful for running certain applications. Dynamic link libraries, or DLLs, that are included with the DirectX SDK enable some programs to run that would otherwise be unable to. However, it is strongly advised that the developers of such applications make an effort to include this content via static linking whenever possible so that users will not be expected to download a very large DirectX SDK installer file unnecessarily. Most programs that depend upon DirectX do not require SDK components in order to run.

DirectX SDK 9.18.944 free download

At the time of downloading you accept the EULA and privacy policies stated by Edoc. The download will be executed through a download manager that belongs to Edoc. The mentioned download manager doesn't have any relationship with the author. It can be downloaded as well freely from the author's website. Edoc aims to offer downloads free of viruses and malware.

The download manager is part of our virus and malware filtering system and certifies the file's reliability. Additionally, the download manager offers the optional installation of a toolbar.

Глава 1

Runtime-файлы DirectX

DirectX делится на две части: runtime-часть и SDK. Для разработки приложений необходимы обе половины, а для запуска программ DirectX достаточно лишь runtime-файлов.

Runtime-часть DirectX встроена в Windows NT версии 4.0 и выше. В Windows 95 этих файлов нет, но их можно легко найти и установить. К сожалению, в Windows NT версий ниже 4.0 программы, использующие DirectX, работать не будут.

Runtime-часть DirectX поставляется вместе со многими приложениями DirectX. Она также имеется на CD-ROM, прилагаемом к этой книге. Распространяемые runtime-файлы DirectX предназначены только для Windows 95, не пытайтесь устанавливать их для Windows NT.

Существует несколько способов узнать, установлена ли runtime-часть DirectX в вашей Windows 95. Во-первых, можно попытаться запустить любую демонстрационную программу, прилагаемую к этой книге или к DirectX SDK. Если программы работают, значит, runtime-часть установлена. Во-вторых, можно открыть панель управления и выбрать значок Add/Remove Programs. Если в открывшемся списке присутствует строка DirectX Drivers, значит, runtime-часть установлена. (Последний способ относится только к Windows 95. Хотя в Windows NT имеется встроенная поддержка DirectX, строка DirectX Drivers в диалоговом окне Add/Remove Programs не выводится).

Новая возможность DirectX 5 Начиная с DirectX 5, значок DirectX помещается на панель управления. Это мини-приложение обеспечивает более совершенные возможности для просмотра и изменения настроек DirectX, чем в предыдущих версиях.

Необходимо также проверить версию имеющейся у вас runtime-части. Всего существуют четыре версии библиотеки: 1, 2, 3 и 5 (версии 4 не было). В каждой версии используется своя runtime-часть. Поскольку работа DirectX основана на спецификации COM с ее мощной поддержкой совместимости с предыдущими версиями, новые версии runtime-частей DirectX должны нормально работать со старыми приложениями DirectX. Чтобы узнать, какая версия библиотеки установлена на вашем компьютере, вызовите диалоговое окно Add/Remove Programs. выделите строку DirectX Drivers и нажмите кнопку Add/Remove — появляется список всех установленных компонентов. Компоненты с номерами версий, начинающимися с 4.02, принадлежат DirectX 1. Номера версий, начинающиеся с 4.03, относятся к DirectX 2, с 4.04 — DirectX 3, и 4.05 — DirectX 5. На прилагаемом к книге CD-ROM содержится runtime-часть от DirectX 5.

DirectX SDK

В DirectX SDK входят все файлы, необходимые для разработки приложений на основе DirectX. В SDK также входит ряд демонстрационных программ и справочных файлов, но эти ресурсы являются необязательными. Необходимо лишь наличие заголовочных (.h ) и библиотечных (.lib ) файлов.

Найти DirectX SDK несколько сложнее, чем runtime-часть библиотеки. Этот пакет не входит в поставку Windows NT или Windows 95; его нет и на CD-ROM, прилагаемом к книге. Существуют три способа раздобыть SDK:

  • Купить Visual C++ 5.0 (в комплект которого входит DirectX 3 SDK).
  • Посетить на Web-узле Microsoft страницу для перекачки DirectX.
  • Подписаться на MSDN (Microsoft Development Network).

Если у вас есть Visual C++, то есть и SDK. Хотя это не самая последняя версия, ее вполне хватит для большинства материалов из этой книги.

SDK также можно получить на Web-узле Microsoft (адрес есть в предисловии). Объем пересылки оказывается довольно большим (из-за программ-примеров), поэтому приготовьтесь посвятить этому занятию целую ночь, особенно при модемном соединении.

Третий способ вполне хорош, однако кое-кто считает нелогичным платить Microsoft за право разработки приложений, отчасти способствующих продвижению их операционных систем. SDK входит в MSDN уровня 2 и выше.

Visual C++

После установки SDK необходимо сообщить Visual C++ о его местонахождении. По умолчанию SDK инсталлируется в каталог с именем dxsdk/sdk. Заголовочные файлы помещаются в каталог dxsdk/sdk/inc. а библиотечные — в каталог dxsdk/sdk/lib .

Существуют два способа уведомить Visual C++ о местонахождении SDK. Вы можете либо указывать полный файловый путь при использовании файлов, либо включить нужные каталоги в путь поиска Visual C++. Желательно использовать второй метод, для чего применяется диалоговое окно, вызываемое командой Tools|Options|Directories. На рис. 1.1 показано, как выглядит это диалоговое окно после добавления пути к каталогу с заголовочными файлами.

Рис. 1.1. Диалоговое окно Visual C++ с перечнем каталогов

Вам также придется включить в список каталог dxsdk/sdk/lib. Это делается практически так же, как и с каталогом dxsdk/sdk/inc .

На рисунке каталог DirectX был с помощью кнопок помещен в начало списка, над стандартными каталогами Visual C++. Это имеет значение, если от версии DirectX SDK, входящей в Visual C++, вы перейдете к более свежей. В противном случае будет использоваться старая версия (Visual C++ просматривает каталоги из списка сверху вниз).

После выполнения всех описанных действий вы сможете компилировать программы DirectX. Тем не менее осталась еще одна потенциальная проблема. Чтобы в DirectX 2 SDK нормально проходила компоновка программ, вызывающих функцию QueryInterface() для GUID интерфейсов DirectX, необходимо определить символическую константу INITGUID. Этот символ должен быть определен в одном и только одном исходном файле, и притом до самой первой директивы #include. как показано в следующем фрагменте:

В DirectX 3 и выше этот вариант тоже работает, однако появляется и более элегантное решение. Вместо того чтобы определять символ INITGUID. включите в проект файл dxguid.lib (в диалоговом окне, вызываемом командой Build|Settings ).

Windows NT и Windows 95

Эта книга посвящена разработке приложений DirectDraw для Windows NT и Windows 95. Приступая к работе над демонстрационными программами, я заранее приготовился к раздражающим мелким отличиям и проявлениям несовместимости. Признаюсь, я был приятно удивлен.

И все же отличия существуют, особенно в части видеорежимов. Во-первых, Windows NT не поддерживает видеорежимы семейства Mode X. Независимо от того, поддерживаются ли такие видеорежимы установленной видеокартой, функция EnumDisplayModes() не сообщает о них, а функция SetDisplayMode() не активизирует их.

Во-вторых, Windows 95 позволяет задавать параметры монитора, а Windows NT — нет. В Windows 95 список видеорежимов, обнаруженных DirectDraw, учитывает возможности как видеокарты, так и монитора. Если режим поддерживается только видеокартой, но не монитором, DirectDraw не включает его в список. Однако в Windows NT параметры монитора не задаются; следовательно, DirectDraw выведет список всех видеорежимов, поддерживаемых видеокартой, независимо от того, реализуются ли они установленным монитором.

Следовательно, к переключению режимов в приложениях DirectDraw следует подходить с осторожностью. В коммерческих приложениях должен присутствовать механизм страховки, который бы позволял проверить видеорежим перед тем, как переходить в него. Подобный механизм используется при выборе видеорежима рабочего стола и в Windows NT, и в Windows 95. Когда вы приказываете Windows сменить видеорежим, новый режим активизируется на 15 секунд, после чего восстанавливается предыдущий. Затем диалоговое окно спрашивает, правильно ли система работала с новыми параметрами.

Вероятно, подобную страховку стоит включать и в коммерческие приложения для Windows 95 — ведь никто не гарантирует, что параметры монитора были заданы верно. При неверном выборе типа монитора в Windows 95 могут быть обнаружены видеорежимы, которые в действительности не поддерживаются.

DirectX SDK - Создание игр, описание игровых и графических движков

Обзор библиотеки DirectX

За всё время существования библиотека DirectX прошла большой путь апдейдов и каждая новая версия радовала всё новыми и новыми возможностями. В этой статьи я опишу возможности API DirectX. Кроме таких полезных фишек как поддержка новых устройств, в этой версии появился интерфейс, позволяющий легко использовать компоненты библиотеки DirectX в программах для платформы .NET Framework. DirectX является базой для XBox API. который используется разработчиками игр для консолей XBox.

Пакет DirectX SDK

Для успешного запуска компьютерной игры, написанной с использованием библиотеки Direct3D, достаточно будит установить пакет DirectX Runtime, содержащий набор динамических библиотек, драйверов устройств и конфигурационных файлов. Обычно установочный файл DirectX поставляется с играми, а так же его можно найти на дисках с драйверами. Этот набор библиотек в полном составе приблизительно занимает около 40 мегабайт. Но для самостоятельного создания игр или других графических приложений, использующих DirectX одним пакетом DirectX Runtime не обойтись. Для этого нам понадобиться пакет DirectX SDK который можно скачать совершенно бесплатно на сайте Microsoft. Для сравнения – установочный пакет DirectX SDK занимает 230 мегабайт.

Так как создание игр требует доступ к аппаратному обеспечению, то есть связь программной части игры с устройствами ввода и вывода. Например, чтобы увидеть какое-либо передвижение персонажи или объекта, нужно на него взаимодействовать. Обычно в играх, написанных для ПК, манипуляторами являются клавиатура и мышь, мышью мы можем изменить угол обзора или вектор направления движений, а при помощи клавиатуры мы можем изменить скорость, направление и даже стиль движения персонажа или объекта – это классика. Так же к устройствам ввода относятся геймпады, джойстики, рули – этим тебя уже не удивишь. А как на счёт таких девайсов как планшет, микрофон и вэб-камера – по сколько они тоже являются устройствами ввода – управлять игровыми персонажами или объектами можно даже при помощи сканера, вопрос лишь в целесообразности таких нестандартных решений.

Когда мы будим писать код для события «при нажатии на клавишу вперёд» нам потребуется задействовать библиотеку, которая отвечает за клавиатуру. В DirectX SDK есть компонент DirectInput, который как раз решит нашу задачу. Так же DirectX содержит все, необходимые для создания игры, наборы компонентов. Использование набора компонентов библиотеки DirectX сильно упрощает процесс программирование игр для Windows. Вам не придётся писать тысячи страниц кода для обработки событий клавиатуры или иного устройства ввода, так же в DirectX SDK есть наборы библиотек для работы с сетью, с медиа-файлами и с выводом изображения на монитор. Хотя DirectX SDK не является игровым движком. он упрощает сам процесс создания игр. А игровые движки – по большому счёту являются надстройками графических библиотек DirectX и OpenGL. Но даже игровой движок на DirectX проще написать, нежели игровой движок на OpenGL, так как OpenGL включает в себя исключительно библиотеки для работы с графикой и для полноценного игрового движка придётся писать самому или интегрировать сторонние библиотеки. В то время, как в DirectX есть всё, а сейчас мы рассмотрим что именно.

Из каких библиотек состоит DirectX SDK:

1. DirectXGraphics. набор интерфейсов для работы с графической частью игры. До версии 8.0 DirectX Graphics делился на:

1.1. DirectDraw. интерфейс вывода растровой графики (его разработка давно прекращена).

1.2. Direct3D (D3D): интерфейс вывода трёхмерных примитивов.

2. DirectInput. интерфейс, для обработки событий, связанных с использованием джойстика, клавиатуры, мыши, и других игровых контроллеров.

3. DirectPlay. интерфейс сетевой коммуникации игр, содержит средства для создания сетевых приложений.

4. DirectSound. интерфейс низкоуровневой работы со звуком (формата Wave)

5. DirectSound. DirectMusic и DirectX Media Objects (эти компоненты в версии 9.0 объединены под названием DirectX Audio ): предоставляют средства программирования звука и MIDI-музыки.

6. DirectShow. интерфейс, используемый для ввода/вывода аудио и/или видео данных. Содержит средства для захвата и воспроизведения мультимедийных потоков. Начиная с версии 9.0, впервые появился набор библиотек, упрощающих создание программ для нелинейного монтажа или проигрывателей аудио и видео с применением real-time эффектов и красивых переходов между роликами – это DES, расшифровывается как DirectShow Editing Services .

7. DirectX Instruments — технология, позволяющая на основе мультимедийного API DirectX создавать и использовать программные синтезаторы. В отличие от DX-плагинов, такие программы могут полностью управляться по MIDI и служат главным образом не для обработки, а для синтеза звука. Технология DXi была популярна в 2001—2004 гг. особенно в программных продуктах Cakewalk, но со временем проиграла «войну форматов» технологии VST от Steinberg.

8. DirectSetup. часть, ответственная за установку DirectX. Позволяет настраивать установку DirectX на системах пользователей.

9. DirectX Media Objects. реализует функциональную поддержку потоковых объектов (например, кодировщики/декодировщики)

10. DirectX Sample Browser. оболочка с дружественным интерфейсом, содержащая примеры и туториалы по использованию библиотек DirectX SDK .

11. Direct2D. интерфейс вывода двухмерной графики

12. DirectX Diagnostics: (dxdiag) программный интерфейс для диагностики драйверов и оборудования.

Так выглядит окно оболочки DirectX Sample Browser. Тут все инструкции по DirectX SDK.

Вот что входит в состав пакета DirectX SDK:

1. Набор заголовочных файлов и библиотек для компиляторов C++ .

2. Большое количество документации по работе с библиотекой DirectX в формате Compiled HTML Help.

3. Сборки Managed DirectX для использования с .NET-компиляторами .

4. Набор примеров и пошаговых инструкций в оболочке Sample Browser. которая имеет простой интерфейс и сортировку мануалов по категориям и языкам разработки.

5. "Мастера" (AppWizard) для создания стартовых приложений в средах Visual С++. Visual C# и Visual Basic.NET .

6. Вспомогательные утилиты для редактирования файлов DirectX, просмотра системных параметров и наблюдения за системой.

7. И сама среда выполнения — пакет DirectX Runtime. представленный в двух версиях: отладочной - Debug и окончательной - Retail. Отладочная версия значительно медленнее, но содержит дополнительные проверки, позволяющие выявить ошибки на этапе разработки. Между этими версиями можно легко переключиться.

Предлагаю ознакомиться с игровыми и графическими движками на DirectX

Скачать бесплатно библиотеку DirectX SDK

DirectX SDK (free) - Download DirectX SDK s latest version in english on CCM

DirectX SDK

DirectX SDK (Software Development Kit) is a powerful programming tool designed by Microsoft Corporation. That is to say that, it enables developing applications for Windows platforms.

Key features

Creating: the main function of DirectX SDK is to develop applications for Windows. For that, it proposes various programming items that can be added such as header, library and many other tools.

Editing: this software uses tools for JavaScript code, Visual C development ++ and Visual Basic to perform the task. Thanks to that, it allows to add and modify different items such as the colors and fonts of texts.

Compatibility: this version of DirectX SDK can deal with both 32 and 64 bits of Windows. In addition to that, it supports programming application under 3 versions of Windows which are Windows 8, Windows 7 and Vista.

Configuration: with this software, the user is given the ability to adjust some settings such as the debug layer mode, the mute category, the debug output level and other more.

Systems requirements

Operating systems: Windows 8, Windows 7, Windows Vista

DirectX SDK directly deals with the source code of the application.

Delphi resources - DirectX 9

Direct3D examples from DirectX SDK

The BasicHLSL sample shows a simple example of the High-Level Shader Language (HLSL) using an effect interface smoke, explosions, and more. This sample simply loads a mesh, creates an effect from a file, and then uses the effect to render the mesh. The effect that is used is a simple vertex shader that animates the vertices based on time.

The Billboard sample illustrates the billboarding technique. Rather than rendering complex 3D models (such as a high-polygon tree model), billboarding renders a 2D image of the model and rotates it to always face the eyepoint.

The Blobs sample mimics a metaball effect in screen space using a pixel shader. True metaball techniques deform surfaces according to pushing or pulling modifiers, and are commonly used to model liquid effects like the merging of water droplets; however, metaball effects can be computationally expensive, and this sample shows how to fake a 3D metaball effect in 2D image space using a pixel shader.

More extensive documentation can be found in Readme.html in sample archive.

Bumpmapping folder contains 4 demos (and lacks 3 others). These demos demostrate various techniques of applying bump-mapping on objects: EMBP, emboss, Dot3.

The BumpEarth sample demonstrates the bump mapping capabilities of Direct3D. Bumpmapping is a texture blending technique used to render the appearance of rough, bumpy surfaces. This sample renders a rotating, bumpmapped planet Earth.

The BumpLens sample demonstrates a lens effect that can be acheived using bumpmapping. Bumpmapping is a texture blending technique used to render the appearance of rough, bumpy surfaces, but can also be used for other effects as shown here.

This BumpSelfshadow sample includes all source and content for the self shadowing bump map algorithm presented at the 2001 GDC lecture by Dan Baker and Chas Boyd. Presentatin itself can be found here.

This app will run without pixel shaders, as long as the hardware has rendertargets and DOT3. However, it runs much more efficently with pixel shaders and with better visual results.

The BumpUnderwater sample demonstrates an underwater effect that can be acheived using bumpmapping. Bumpmapping is a texture blending technique used to render the appearance of rough, bumpy surfaces, but can also be used for other effects as shown here.

The ClipMirror sample demonstrates the use of custom-defined clip planes. A 3D scene is rendered normally, and then again in a 2nd pass as if reflected in a planar mirror. Clip planes are used to clip the reflected scene to the edges of the mirror.