Софт-Архив

Unity 5

Рейтинг: 4.6/5.0 (339 проголосовавших)

Описание

Unity 5

Unity 5.3.1

UnityDownloadAssistant-5.3.1f1.exe

Unity is a game development ecosystem: a powerful rendering engine fully integrated with a complete set of intuitive tools and rapid workflows to create interactive 3D and 2D content; easy multiplatform publishing; thousands of quality, ready-made assets in the Asset Store and a knowledge-sharing community.

For independent developers and studios, Unity’s democratizing ecosystem smashes the time and cost barriers to creating uniquely beautiful games. They are using Unity to build a livelihood doing what they love: creating games that hook and delight players on any platform.

Unity Features:

Rapidly assemble your scenes in an intuitive, extensible Editor workspace. Play, test and edit for fast iteration towards your finished game.

Create a game with AAA visual fidelity, audio and full-throttle action that performs smooth and clean on any screen.

Get dedicated tools for both 2D and 3D content creation with efficient workflows that utilize shared conventions.

Unity’s uniquely powerful and flexible animation system brings any character or object to life with incredibly natural and fluid movement.

Reliable performance, smooth framerate, and superb game play experiences across target platforms.

Multi-platform

No other game engine gives you the choice of so many publishing platforms with near-effortless deployment.

Unity Cloud Build

Get your builds the easy way with new Cloud Build service. Changes in your project are detected as you work, and builds are delivered automatically to your device, or playable on the Web.

Note. Unity is FREE and comes with fully-functional 30-day trial of Unity Pro.

Unity 5:

  • скачать
  • скачать
  • Другие статьи, обзоры программ, новости

    Unity3d Professional - скачать игру

    Скачать игру Unity3d Professional 5.1.2f1 - полная версия

    • Год выхода / Release date: 2015

    • Разработчик / Developer: Unity Technologies (2)

    • Жанр / Genre: Создание игр, движки (10)

    • Тип игры / Game Type: Полная версия (всё в комплекте)

    • Размер / Size: 1.3 Гб.

    Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?

    Язык интерфейса: Английский

    Системные требования:

    - Windows XP SP2+, 7 SP1+, 8

    - Windows Vista не поддерживается; не проведено тестирование на серверных версиях.

    - Графическая карта с поддержкой DX9 (шейдерная модель 2.0). Должны работать любые карты, выпущенные с 2004 года.

    Остальное зависит, главным образом, от сложности ваших проектов.

    Unity 5 является новой редакцией лучшей платформы разработки для создания выдающихся 2D/3D игр и интерактивного контента. Unity 5 предоставляет вам грандиозные художественные возможности. Повышенная эффективность позволяет выполнять тяжелую работу более гладко и с большим удовольствием, а благодаря самой исчерпывающей в отрасли мультиплатформенной поддержке вы теперь можете запустить свою игру на 21 платформе.

    Unity поставляется с более чем восьмидесятьми встроенными шейдерами, и вы можете создать еще много шейдеров самостоятельно. Для более подробной информации о шейдерах смотрите здесь. Переключение между различными платформами занимает считанные минуты с сервером кэширования Unity Cache Server. Сервер Unity Cache Server доступен в рамках групповой лицензии Team License. С более подробной информацией можете ознакомиться здесь.

    Доп. информация:

    - Unity 5.0 is our biggest and boldest release ever. Powerful new features in Unity 5 include:

    - The Physically-based Standard Shader to make your materials look consistent in any lighting environment, cross platform.

    - Real-time Global Illumination, built on Geomerics Enlighten technology.

    - The Audio Mixer, to massively improve audio in your game.

    - HDR Reflection Probes to enhance visual fidelity.

    - PhysX 3.3 to bring massive performance improvements to 3D physics.

    - Major updates to the animation system.

    - WebGL preview.

    1. После установки запустить unity и зарегистрироваться.

    2. Выйти и запустить кряк.

    Unity 3D Pro 5

    Информация об: "Unity 3D Pro 5.0.0 f4 x86-64 [2015, ENG]"

    ВНИМАНИЕ. ВАЖНО! Unity 5.0 Upgrade Guide

    При обновлении Unity до версии 5 обязательно сделайте бэкап всех проектов. Это необходимо ввиду кардинально изменения наполнения программы – особенно API (он был полностью изменен ).

    Unity 3D Pro 5.0.0 f4 x86-64 [2015, ENG]

    Версия. 5.0.0 Build f4

    Разрядность. 32/64 bit

    Язык интерфейса. Английский

    ЗАЧЕМ КРЯК? или сравнение PERSONAL / PROFESSIONAL EDITION

    Подробное описание на сайте разработчика (на английском)

    Что нового в Unity 5?

    Unity поставляется с более чем восьмидесятьми встроенными шейдерами, и вы можете создать еще много шейдеров самостоятельно. Для более подробной информации о шейдерах смотрите здесь. Переключение между различными платформами занимает считанные минуты с сервером кэширования Unity Cache Server. Сервер Unity Cache Server доступен в рамках групповой лицензии Team License. С более подробной информацией можете ознакомиться здесь.

    Unity - это мультиплатформенный инструмент для разработки игр, с самого начала создаваемый чтобы облегчить вам творчество. Unity содержит полный набор качеств профессионального приложения и "совсем случайно" содержит наиболее мощный движок по эту сторону миллиона долларов.

    Unity 3D - игровой движок, стремительно набирающий популярность. Главное его достоинство - легкость и интуитивность при впечатляющих возможностях. С помощью Unity 3D можно создавать игры для Windows, Android, iOS, Blackberry, OSX, Wii, Playstation 3, Xbox и Flash.

    Движок позволяет создавать игры любых жанров. Разработчик может легко импортировать текстуры, модели и звуки. Для текстур поддерживаются все популярные форматы изображений. 3D модели могут быть в таких форматах: FBX, COLLADA, 3DS, DXF. Аудио файлы также могут быть в одном из популярных форматов, включая MP3 и WAV.

    Системные требования

    1) ДЛЯ РАЗРАБОТКИ

  • ОС: Windows XP SP2+, 7 SP1+, 8; Mac OS X 10.8+.

  • Windows Vista не поддерживается; не проведено тестирование на серверных версиях Windows и OS X.

  • Графический процессор: графическая карта с поддержкой DX9 (шейдерная модель 2.0). Должны работать любые карты, выпущенные с 2004 года.

    Остальное зависит, главным образом, от сложности ваших проектов.

    Дополнительные требования к платформе разработки:

  • iOS: компьютер Mac и Xcode 4.3.

  • Android: Android SDK и Java Development Kit (JDK).

  • Windows Store Apps / Windows Phone: 64-разрядная Windows 8 Pro и Visual Studio 2012+.

  • Blackberry: 32-разрядная Java Runtime (JRE).

    2) ДЛЯ ЗАПУСКА ИГР UNITY

    Вообще говоря, контент, разработанный на Unity, будет идти достаточно гладко везде. А насколько хорошо - это зависит от сложности вашего проекта. Более детальные требования:

    Настольная система:

  • ОС: Windows XP+, Mac OS X 10.6+, Ubuntu 10.10+, SteamOS+

  • Графическая карта: с поддержкой DX9 (шейдерная модель 2.0). Должны работать любые карты, выпущенные с 2004 года.

  • Центральный процессор: поддержка набора инструкций SSE2.

  • Веб-плеер поддерживает IE, Chrome, Firefox, Safari и другие браузеры.

  • iOS: требуется версия не ниже iOS 4.3.

  • Android: OS 2.3.1 or later; ARMv7 (Cortex) CPU or Atom CPU; OpenGL ES 2.0 or later.

  • Blackberry: версия не ниже 10.

  • Что нового в Unity 5 (игровой 3D

    Что нового в Unity 5 (игровой 3D / 2D движок)

    Понравилась статья. Поделитесь:

    Обновление (26.08.2014). выложил новые классные возможности Unity 5.

    Обновление (21.03.2014). добавил новое видео в конце.

    Как всегда, есть две новости: хорошая и плохая

    Начну с плохой - скидок на время предзаказа Unity 5 похоже не предвидеться. А теперь хорошая (даже две) - в новой пятой версии наконец-то внедрят инструменты для работы с UI. Но есть одна приписка - эти инструменты будут доступны и в ЧЕТВЁРТОЙ версии Unity! ;). Другими словами, этой весной выйдет Unity 4.6 с новым GUI.

    А теперь смотрим видео и потихоньку подтираем платочком капающие слюнки:

    Подытожу, что же нового нас ждёт в Unity 5:

    • Инструменты для разработки графического интерфейса для 3D и 2D игр.
    • Полноценный звуковой редактор (можно миксовать разные звуки, добавлять эффекты, связывать их с событиями в игре и всё это в реальном времени).
    • Игры будут работать прямо в браузере БЕЗ установки плеера Unity (на основе WebGL технологии).
    • Глобальное освещение в реальном времени (доступное для консолей, настольных компов и мобилок).
    • Отражение света в реальном времени на основе Reflection Probes.
    • Физически корректные материалы.
    • Новые возможности 2D физики: точечные силы притягивания и отталкивания; тангенциальные силы - силы направленные вдоль поверхности; силы, направленные вдоль любых осей; одностороннее столкновение.
    • Значительное увеличение производительности.
    • Отслеживание загрузки процессора, видеокарты и памяти на временной шкале.
    • Теперь Unity - это 64-х битный редактор.
    • Интеграция Terrain Speedtree.
    • Еще больше API для 2D физики и редактора анимации.
    • Обновление физики до nVidia PhysX3.
    • Просмотр сцен в HDR-режиме.
    • Улучшены группы LOD-ов
    • Настройки для рендера сцены с помощью заполняющего (Ambient) света.
    • Нет падения производительности для непропорционально скейлированной геометрии.
    • Улучшена поддержка плагина для iOS.
    • Новые формы для препятствий Nav Mesh.
    • Сжатые текстуры для Cubemaps.
    • Импортёр FBX обновлён до 2015.1 версии.
    • Поддержка джойстика для Windows Store.
    • Улучшенная поддержка блендшейпов в реальном времени.
    • Доделали кучу фич для State Machine.
    • Внутриигровая реклама без сторонних плагинов.
    • Повторяющаяся анимация может передвигать персонажа.

    О том как игры на Unity будут идти в браузере без каких-либо плагинов смотрите в видео ниже:

    Physically Based Shading или как работает физически корректный материал в Unity 5. Продвинутое освещение и Глобальное освещение.

    В Unity 5 будет работать GI, а с версии Unity 5.X добавят также PowerVR Ray Tracing (физически корректное глобальное освещение) как в редакторе, так и в игре:

    Всевозможные возможности по анимации в Unity 5.

    В Unity 5 можно будет с помощью системы Mecanim анимировать всё: от 3D блендшейпов до 2D спрайтов:

    WebGL или как запустить игру на Unity сразу в браузере (без единого плагина).

    Unity 5 представлен на GDC 2014 — Новости — Игры

    Unity 5 представлен на GDC 2014

    Компания Unity Technologies представляет новый мультиплатформенный движок и набор инструментов для разработчиков Unity 5 в День Разработчика на Конференции для Разработчиков Игр (Game Developers Conference) в Сан-Франциско. Широкий спектр новых функций и возможностей Unity 5 позволяет как небольшим командам, так и крупнейшим студиям создавать потрясающие игры и интерактивные приложения, а также с легкостью разворачивать их почти на всех платформах. Unity 5 доступен для предзаказа в Unity Store и включает в себя Unity 4 и все остальные обновления.

    Unity 5 представлен на GDC 2014

    Unity 5 – это кардинальное обновление Unity Engine, в которой реализованы такие новинки, как система построения освещения в режиме реального времени Enlighten и физически корректные шейдеры, которые позволяют отлично и качественно отрисовывать персонажей, окружения, освещение и эффекты. Значительного прироста эффективности удалось добиться за счет новой унифицированной шейдерной архитектуры, функции мгновенного просмотра карт освещения, встроенной в редактор, и улучшенных ассетов (asset bundling). Для звуковых редакторов подготовлена кардинально новая аудиосистема с новым микшером для создания динамических звуковых ландшафтов и эффектов.

    Unity Technologies постоянно работает над созданием новых возможностей для широкого сообщества разработчиков. Поэтому в рамках Unity 5.0 будет представлена интегрированная в Unity Cloud перекрестная рекламная сеть для продвижения мобильных игр, а также весомое дополнение к мультиплатформенности Unity – поддержка WebGL.

    “Каждый раз при создании новой версии Unity мы стремимся вооружить разработчиков технологиями, которые эффективнее и легче в освоении, чем существующие”, - сказал Дэвид Хельгасон (David Helgason), генеральный директор Unity Technologies. “Добавив физические шейдеры, систему освещения, новую платформу и новые методы для привлечения пользователей, мы значительно улучшаем Unity как в плане возможностей для дизайнеров, так и с точки зрения бизнеса”.

    Unity 5 включает целый спектр новых возможностей, включая следующие ключевые моменты:

    Продвинутая шейдерная система

    В Unity 5 реализована новая физически корректная встроенная шейдерная система. Она предназначена для создания широкого спектра материалов реального мира и отображения их в различных условиях освещения. При этом значительно повышена эффективность рабочего процесса – от создания контента и до разработки пользовательского интерфейса. Unity 5 поддерживает полностью отложенное освещение и затенение, а так же постоянные источники отражений для создания реалистичных световых бликов для конкретной среды.

    Глобальное освещение в реальном времени с Enlighten

    Unity заключила партнерское соглашение с Geomerics с целью интеграции их технологии создания глобального освещения в режиме реального времени - Enlighten, в движок Unity 5. Enlighten – это единственная технология создания глобального освещения в реальном времени, обеспечивающая полностью динамическое освещение в играх на современных ПК, консолях и мобильных платформах. Технология позволяет «оживить» свет и управлять освещением среды в реальном времени. Технология Enlighten также значительно улучшает рабочий процесс, позволяя дизайнерам прямо в редакторе Unity 5 создавать реалистичные и захватывающие изображения для игр во всех стилях жанрах. Эта технология освещения легла в основу многих самых продвинутых и популярных игр на сегодняшний день.

    Unity 5 представлен на GDC 2014

    Предпросмотр карт освещения в реальном времени

    Благодаря сотрудничеству с Imagination Technologies, Unity 5 станет первой в мире платформой для разработчиков с поддержкой просмотра карт освещения в реальном времени на базе технологии трассировки лучей PowerVR от Imagination. Это дополнение позволяет мгновенно отображать изменения в картах освещения путем вывода на экран предварительных карт освещения высокой степени точности для оценки финального вида. Технология позволяет дизайнерам совершенствовать сцену, обновляя карты освещения в фоновом режиме, что значительно ускоряет внесение правок.

    Радикальные изменения в аудиосистеме

    Полностью переработанный звуковой конвейер Unity стал эффективнее. Первым крупным нововведением является Audio Mixer, предназначенный для создания сложных сценариев маршрутизации и эффектов. Дизайнеры могут делать «снимки» настроек микшера для динамических переходов между звуковыми профилями во время игрового процесса.

    Поддержка WebGL

    Мультиплатформенность остается одним из самых ценных аспектов разработки в Unity, и Unity Technologies рада сообщить о поддержке WebGL и asm.js, в рамках сотрудничества с Mozilla. Начиная с Unity 5.0, разработчики получат доступ к компоненту WebGL в Unity для создания интерактивных возможностей без необходимости в установке плагина в поддерживаемых современных браузерах. Во время конференции GDC на стенде Unity посетители смогут оценить демо Dead Trigger 2 от Madfinger Games, работающее под WebGL.

    Unity Cloud

    В рамках Unity 5 будет представлена перекрестная рекламная сеть Unity Cloud, которая позволит разработчикам мобильных приложений включать в свои игры полноэкранные рекламные вставки, а также обмениваться рекламными блоками с другими разработчиками Unity, чтобы получать отдачу от более полумиллиарда бесплатно устанавливаемых игр.

    В Unity 5 так же реализовано множество других изменений и улучшений, включая следующие:

    Работа в 64-битном окружении

    Простое пошаговое построение Asset Bundles

    Unity 5

    Unity 5.1.0

    Unity – распространяемые бесплатно движок, который уже используется огромным числом пользователей в разработке анимации и игр.

    Рабочая область очень удобная. Функционально, Unity имеет огромные возможности, которые позволяют осуществлять работу любой сложности. Все уже зависит от таланта и старательности пользователя. Рабочую область можно легко настроить под себя, убрав все лишнее и оставив все необходимое.

    Специальный инструменты позволяют работать с 2D- и 3D-графикой. Для этого в Unity реализована множество функций, который необходимы для полноценной работы при создании трехмерных моделей. В любой момент можно переключиться в двумерный режим и продолжить в нем работу, затем снова вернуться в 3D.

    Программа не использует все рабочие ресурсы на компьютере. Вполне легко работать с движком даже на стареньких машинах, которые не в состоянии обеспечивать максимальную производительность и качество в современных играх.

    Unity поддерживает большое количество платформ, что очень удобно как для работы в самой программе, так и для создания игр на ее основе, чтобы выпустить игру сразу на нескольких платформах.

    Программа имеет множество партнерских соглашений с другими ПО, что позволит их использовать бесплатно в рамках программы. Все эти возможности в совокупности представляют уникальный бесплатный движок, который поможет пользователям в разработке и воплощении собственных идей, которые ранее были просто недоступны.

    What - s New in Unity 5

    What’s New in Unity 5: Summary

    Start your gaming engines! Unity 5 is here!

    The 2015 Game Developer Conference opened with a bang.

    Epic Games came out swinging with the announcement that the fourth iteration of the Unreal Engine will be free outside of a small 5% cut of gross revenue.

    Not to be outdone, Unity Technologies quickly took command of the stage by announcing the release of Unity 5, noting that the free version of Unity would have access to all the features of the professional version.

    Then, to make crazy week even crazier, Valve officially announced their latest game engine called Source 2 which will also be free for all developers although the details of the program are still under wraps.

    At this point, it’s not hard to feel like an audience member at an Oprah taping. Needless to say, it’s an exciting time to be making games!

    We, here, at raywenderlich.com have produced a variety of Unity tutorials over the years, so naturally, we’re all very excited with the latest Unity updates. In this article, I’ll be providing an overview of some of the changes that Unity 5 brings to the table and in the process, covering the following major features:

    • Physical Shaders
    • Real-time Global Illumination
    • Reflection Probes
    • Audio Mixer
    • Physics Engine
    • Animator
    • WebGL
    • Metal & IL2CPP
    • 64 Bit Editor
    • Cloud Builds
    • Licensing Changes

    There’s actually a whole lot more, but we didn’t want you to take a day off work to read this article. ]

    Physical Shaders

    Unity 5’s Standard Shader

    With the build up to the Unity 5’s release, there’s been a lot of talk about Unity’s Physical Based Shading system. If you read the documentation, you’ll see it described as a “user friendly way of achieving a consistent, plausible look under different lighting conditions”.

    Practically, this means, you’ll be using one shader to do 95% of the heavy lifting.

    That’s right, you’ll be using this one shader to tweak to your heart’s content to replicate a vast array of materials such as wood, metal, hair, skin, or even stone. The shader can take several textures for input and for those slots that you don’t use, they are optimized out of your project so there is no performance hit. According to Unity Technologies, the idea of physical based shading isn’t meant to produce “realism”, but rather, model how achieve a consistent look and feel in a variety of lighting situations. Basically, how things would really look under different lighting conditions.

    For those shader writers out there gripping your chair in white knuckled panic, you can still write your own shaders in Unity and if you need to use any of the Unity 4 shaders, they are available to use as well. They are categorized under Legacy Shaders which tells us they won’t be around for much longer.

    Unity Technologies hopes that you won’t have write any new shaders. In fact, in one article, Physical Shaders were referred as the “one shader to rule them all”. That said, for the indie developer this is a great tool to get awesome looking visuals without having to learn any of the shading languages.

    Global Illumination

    While Physical Shaders are enough to warrant an article in their own right, one of the biggest changes is known as Global Illumination. The idea behind Global Illumination is to calculate lighting effects not based just a global light source, but on reflective surfaces as well. This tends to be very expensive, but Unity gets around it by using a lot of pre-calcuations.

    Unity has managed to make this scale from mobile to desktop, giving you the ability to create easy day night cycles in your games, but also create some dynamic realtime lighting to enhance certain moods. One big practical benefit is that this new system does away with Beast Lightmapping in Unity 4.

    Mind you, you can still bake your lightmaps, but it’s now all done for you in the background so there’s no need to click a “bake” button anymore. This is what Unity calls “Iterative Light Baking”. Basically, once you finish making an adjustment on a light, Unity will automatically bake the results for you. If you change a different light, it will simply recalculate, and re-bake without you having to worry about it.

    Reflection Probes

    One nice feature that works hand-in-hand with Global Illumination and Physical Based Shaders are reflecting probes. These give you the ability to create reflective surfaces such as a glossy tables or mirror like surfaces. They will reflect any objects in the radius includes lights, models, and so forth.

    According Unity’s documentation, “a probe acts much like a camera that captures a spherical view of its surroundings in all directions.” The image is stored as CubeMap which you can apply on reflective materials. These probes can be realtime, but you can also have them baked if you are concerned about performance.

    Audio Mixer

    Mixing your audio has never been easier.

    When dealing with a lot audio sources, balancing the various levels could be a somewhat frustrating experience. Unity 5 now offers an audio mixer asset. You can use this asset to pipe all your various audio sources into it. From there, you can adjust each various level. You can create sounds that are “children” of other sounds, so when you decrease the level of one audio source, the children sounds will decrease.

    Typically, when working in play mode, any changes you make in a scene are dropped once stop the game. The mixer will actually keep your changes, allowing you to set your correct levels while the game is being played.

    It will probably take time for some of us to get used to the idea of making lasting changes in play mode, and it may even cause a little confusion in regards to other GameObject and components, but it’s a great feature to have.

    Physics Engine

    Unity’s physics engine received a big upgrade in this latest release. The underlying PhysX engine was leveled up to version 3.3 which according to the documentation is an entire rewrite.

    One big benefit was that Continuous Collision Detection (CCD) has been improved. CCD is useful when working with fast moving bodies. In previous versions of Unity, if a body moved too fast, it would pass through another, even with colliders enabled. According to Unity Technologies, this issue should be a thing of the past, but we’ll have to see in practice.

    The wheel collider component also received a makeover. The wheel component can now be used to create realistic suspension and tire friction. Behind the scenes, Unity is using PhysX3’s vehicle SDK. You can use this to create your own vehicles as shown here .

    Unity has also updated their cloth simulations. They’ve done away with the Interactive Cloth and Skinned Cloth replaced it with just Cloth. The idea was to give developers flexibility while also making it inexpensive. By default, cloth does not interact with the world. You have to add colliders and even then, cloth will not apply force to the world. It will only receive force. That way, it can be both dynamic while also being low cost to use in your game.

    If you’ve done any work with Unity’s animator, you will have quickly run into situations where you have connections going everywhere. With Unity 5, we’ve been giving state machine transitions so now we can hook up state machines with each other. Each individual state machine has its own entry and exit nodes allowing you to customize the animations for a particular behavior.

    For example, you could create an expansive set of animations for your idle behavior, but have it all self contained in the individual state machine. Once a user stops moving their avatar, you could then transition them into the Idle machine, and from the entry point, randomly select a particular Idle animation.

    How would write such code?

    Easy! By using state behaviors! State behaviors, simply put, are callbacks for your state machines. We now have OnStateEnter. OnStateUpdate. OnStateExit. OnStateMove. and OnStateIK. This will allow you to call your code for particular events in your state machine.

    What’s even cooler is that Unity now has something known as a Asset Creation API. This means you can create Controllers, StateMachines, States, BlendTress, and Layers all in your own code.

    While the Unity player is pretty awesome, it requires the user to download software to their computer, then enable the plugin on their browser. For those knowledgable Unity, this is not a problem at all, but for those who did not know anything of Unity, this is may be asking too much of them. With the amount of malware, adware, and spyware out there, the Unity player gives people pause. From a security point, this is a good thing, but from a game developer’s perspective, this is just another hurdle for the user.

    With Unity 5, you will soon have the option to publish your content to WebGL. This means that your game will be able to played in any browser that supports WebGL. This means no plugins. No players. All the user has to do is navigate to a web page and they can start playing right away.

    Unfortunately, at the time of this writing, the WebGL player still isn’t ready for primetime. Unity has stated the current Unity player will continue to ship throughout the Unity 5.x lifetime. In fact when the WebGL player is first released, it will only support Chrome and Firefox. You also lose a few features as well such as webcam and microphone access for starters.

    That said, it will probably be awhile before it reaches mature status, but when it does, the WebGL player will be a welcome relief for users uneasy with downloading third party software and that’s always a good thing.

    Metal & IL2CPP

    In the 2014, Apple released a new API called Metal that allowed for better graphics performance on their devices. Unity Technologies was quick to respond that were planning to take advantage of the API. Well, many months later, you now can leverage the performance benefits of Metal in your own game. When you build for an iOS device, the graphics API is set to automatic, meaning it will use Metal if it is available. You can also manually select Metal, meaning your game will only run on a A7 based device. As the years progress, Metal will ultimately be available on all iOS devices which means faster games for everyone.

    Unity 5 also introduces a technology called IL2CPP which simply translates to “Intermediate Language to C Plus Plus”. In short, Unity is now taking our compiled script assemblies from our game, and rewriting them in C++. What this means is that we are getting native performance on certain platforms. Being still a very new technology, it currently will only be available on iOS and WebGL. Unity plans to extend this to all platforms in the future. From Unity’s GDC keynote, the performance benefits were impressive. I’m sure we’ll be hearing more about this technology as it matures.

    64 Bit Editor

    One of the strongest criticisms leveraged against the Unity development environment was that it was 32 bit. Jeff LaMarche wrote a blog post not too long ago about why he was switching from Unity to Unreal and one of the primary reasons was because the editor was 32 bit. Jeff was working on a game at his company MartianCraft and with all the assets involved, he quickly ran into that 32 bit ceiling. Once you hit that ceiling, the app becomes unstable.

    Thankfully, Unity 5 is now a 64 bit application so unless you are truly making an unbelievably massive game, you shouldn’t run into any memory issues.

    Cloud Builds

    Unity also unveiled their product known as Cloud Builds. While it is not exactly a Unity 5 specific feature, it still bears mentioning.

    In short, you keep your project in a source control repository whether it be Git, Subversion, or Perforce. Once you commit a change to your project, Unity pulls a copy of your project into the cloud and builds it for you. Once the build is complete, an email is sent out to all the stakeholders who can then download the build to their devices and start testing it.

    The service does start with a free version and then, like the editor, quickly scales up on price depending on your needs. The free allows you to create projects up to 1 gig is size.

    In previous versions of Unity, various features were gated, depending on whether you were using the free version or the professional version. Thankfully, with the release of Unity 5, everything is now unlocked by default. This isn’t too much of a big deal as these features were quite specific to certain needs such as audio filters and advanced water. It does make sure that everyone is on equal footing.

    Like Unity 4, we still have two versions of Unity: Unity Personal and Unity Pro. Unity Personal is only for developers or studios making less that 100K per year, so if you just scored big time with your latest Kickstarter, you’ll have to start paying for the professional version.

    As for cost, well, that’s a matter of perspective. Game engines used to cost hundreds of thousands of dollars. In such light, Unity is actually a steal. The base editor will set you back $1,500. After that, you may want to purchases add-ons for both iOS and Android. Those add-ons will also cost you an extra $1,500 a piece, so if you are looking to create a truly cross platform game, you’ll be paying $4,500.

    Keep in mind that you can publish to mobile devices without the pro add-ons so you don’t necessarily have to purchase them. The pro-addons basically provide a profiler so that you can determine any performance related issues. They also provide Occlusion Culling for those platforms which also gives your game a performance boost by not drawing unnecessary geometry.

    What Wasn’t Covered?

    A whole lot of things.

    For example, for Unity 2D users, we now have effectors that apply physics in various different ways, depending on the effector. A area effector works like a conveyer belt, pushing objects away from it. Unity also provides Frame Debugging now, allowing you to see all the draws calls in a particular frame. Skyboxes have been completely reworked and the list goes on and on.

    If you are interested in reading all the changes, then do yourself a favor in check out the release notes. You won’t be disappointed.

    The key issue to keep in mind: Unity 5 isn’t a point release masquerading with a higher version number, this is the next evolution of the platform. If you are currently using Unity 4, especially doing 3D game development, then it’s time to make the jump.

    Just a quick note of caution … make sure to always backup your project before starting Unity 5. Unity has to process your older projects to make them compatible with Unity 5. I’ve heard some accounts of this breaking projects. I’m also not sure if you can back port to Unity 4, so make a backup before you take the plunge.

    And yes … you can run Unity 4 along with Unity 5. If you are using a Mac, rename your Unity 4 folder to something other than Unity. I call it Unity46. Then, download the new Unity installer. That way, you can still manage Unity 4 and Unity 5 projects from the same machine.

    Where to Go From Here?

    Although just recently released, there are a lot of resources already available for Unity 5. Unity has a great article on Global Illumination over here. They also produced a great video on Mastering Physical Based Shading for Unity last year. Unity has produced an excellent tutorial video demonstrating the new Audio Mixer. They also have a great video detailing on the changes in the animator.

    And of course, check out their GDC conference and a Unity 5 demo to get a real sense of the new features.

    Also, keep checking back here as we will be posting new Unity 5 tutorials.

    It’s a great time to be a game developer. Now enough reading, go on and make your game. ]

    Unity 5

    Assassin's Creed Unity [v 1.5.0 + DLCs] (2014) PC | RePack от xatab

    Разработчик. Ubisoft

    Издательство. Ubisoft

    Платформа. PC

    Тип издания. RePack

    Язык интерфейса. Русский

    Язык озвучки. Русский

    Таблетка. Вшита (RELOADED)

    СИСТ ЕМН ЫЕ ТР ЕБОВ АНИЯ:

    ? Операционная система. Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 (64-bit operating system required)

    ? Процессор. Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz

    Assassin’s Creed® Единство - приключенческий экшн, который перенесет вас в Париж времен Французской революции. Вы узнаете историю Арно – юноши, по воле случая оказавшегося втянутым в кровавые события того периода. Вас ждут новые возможности в управлении персонажем. Изменяйте и внешний вид предметов, и их технические характеристики. Вы сможете играть в Assassin’s Creed® Единство с друзьями, а некоторые задания выполнять даже втроем. Станьте свидетелем легендарных исторических событий!