Софт-Архив

Home Cinema img-1

Home Cinema

Рейтинг: 4.1/5.0 (1828 проголосовавших)

Категория: Windows: Плееры

Описание

MPC HomeCinema - скачать бесплатно русскую версию MPC HomeCinema для Windows

MPC HomeCinema Основная информация о программе

Media Player Classic HomeCinema - это очень удобный и универсальный проигрыватель медиафайлов. Он сделан на основе известного проигрывателя Media Player Classic, но, в отличие от него, имеет свой собственный встроенный набор кодеков. Таким образом, поддержка всех популярных форматов осуществляется без установки каких-либо сторонних программ и наборов кодеков.

Плеер обладает множеством функций. Media Player Classic HomeCinema с легкостью воспроизводит DVD диски и файлы QuickTime и RealVideo, а также в нем реализована поддержка аппаратного декодирования файлов в формате H.264 и корректная работа в конфигурациях системы со вторым экраном. Поддерживаются все виды субтитров. Имеются несколько фирменных функций улучшения качества изображения. При наличии в системе ТВ-тюнера при помощи плеера возможен просмотр и запись на жесткий диск телепередач.

Интерфейс проигрывателя интуитивно понятен и лаконичен, органы управления продуманы и функциональны. Media Player Classic HomeCinema переведен на несколько языков. Программа совместима со всеми актуальными версиями Windows.

Что нового в этой версии?

1.7.7 (13.11.2014)

Другие статьи, обзоры программ, новости

Home cinema

Home cinema

Basic home theater made up of a home entertainment system consisting of large-screen LCD television and a DVD player. (and a Blu-ray Disc capable PlayStation 3 game console).

Home cinema. also commonly called home theater. are home entertainment set-ups that seek to reproduce a movie theater experience and mood with the help of video and audio equipment in a private home.

In the 1950s, playing home movies became popular in the United States as Kodak 8 mm film projector equipment became affordable. The development of multi-channel audio systems and later LaserDisc in the 1980s created a new paradigm for home video. In the early to mid 1990s, a typical home cinema in the United States would have a LaserDisc or VHS player fed to a large rear-projection television set. Some people were using expensive front projectors in a darkened viewing room. Beginning In the late 1990s, and continuing throughout much of the 2000s home theater technology progressed with the development of the DVD-Video format, Dolby Digital 5.1-channel audio ("surround sound ") speaker systems, and high-definition television (HDTV). In the 2010s 3D television technology and Blu-ray Disc have ushered in a new era of home theater once again.

In the 2000s. the term "home cinema" encompasses a range of systems meant for movie playback at home. The most basic and economical system could be a DVD player. a Standard Definition large-screen television with at least a 27" diagonal screen size, and a "home theater in a box " surround sound speaker system with a subwoofer. While a more expensive home cinema set-up might include a Blu-ray Disc player, Home theater PC (HTPC) computer or Digital media receiver streaming devices with a 10-foot user interface. a High Definition video projector and projection screen with a 100+" Diagonal Screen size "and a several thousand-watt home theater receiver with five to seven surround sound speakers plus a powerful subwoofer. The most advanced systems are 3D TV enabled home theaters making use of 3D TV sets/projectors and Blu-ray 3D players which use special glasses to aid viewers in seeing 3D movies and sporting events. Home theater means different things to different people. Home theater designs and layouts are personal choices and the only known minimum set of requirements for a home theater are: A television set or video projector CRT (no new models sold in U.S.), LCD, DLP. Plasma display. organic light-emitting diode (OLED), SXRD. Laser TV. rear-projection TV, video projector. etc. (SDTV, HDTV, or 3DTV) at least 27" inches measured diagonally, an AV receiver or preamp (surround processor) and amplifier combination capable of at least stereo sound but preferably 5.1 Channel Dolby Digital and DTS audio,and something that plays or broadcast movies in at least stereo sound such as a VHS HI-FI VCR or LaserDisc Player (no new stand-alone models of either are available. VHS vcr's are usually bundled in combo decks with DVD players), a DVD player and/or a Blu-ray Disc Player, cable or satellite receiver, video game console, etc. Finally a set of speakers at least two are needed but more common are anywhere from six to eight with a subwoofer for bass or low frequency effects. [ 1 ]

an inexpensive DIY type home theatre setup in a bedroom consisting of mostly used and mismatched components, note the console television, iPod nano with dock, Xbox 360 and speakers of different brands, (the receiver is made by Sony and the subwoofer is made by Philips.)

Home Cinema

Home Cinema System

For quite a while i've thought of replacing the 32" Philips TV, maybe with a larger LCD or even a plasma.

On this page you can read about how i transformed my living room into a home cinema.

Reading different audio/video forums I got the impression that a lot has happened in the projector area over the past years.

The choices between projectors was either LCD or DLP. They are 2 different technologies, each with their advantages and disadvantages. DLP projectors generally have deeper black levels, higher contrast and are smaller in size. I was considering two projectors, the Optoma HD20 DLP or the Epson EH-TW 3200, which both are in same price range.

Soon after i found out about the so-called 'rainbow effects' on DLP projectors which for some people can be a problem. My eyes are quite sensitive, can instantly see flicker on 50/60 hz CRT TV's and PC monitors, phosfor trails on some plamas. Even though technology has moved forward in this area and today's DLP projectors have multible color wheels, the rainbow effect still worried me. Sure its possible, like most people i would not be sensitive to this but without having an option to see a live demo, i opted for the Epson TW-3200 LCD projector. So here it is!

What! an empty box with a cat inside?

Just kidding, now a closer look at the Epson TW-3200 1080p LCD projector:

The projector is rather large compared to others on the market and weighs a little over 8 kg.

The are plenty of connections. I plan using both HDMI inputs (satellite tv and PC).

Remote control:

The remote is straight forward to use, the button to enable its backliting glows in the dark, a nice touch.

Ceiling mount:

Most ceiling mounts with max load over 10 kg generally are expensive, i found this Mediastar (relatively unknown German company) 15 S. It was cheap and has a max load of 25 kg.

Its well built and can rotate fully in all directions.

Testing if the mount fits the projector before installing it, well it is an universal mount so i wasnt expecting any problems..

Ceiling mount ceiling mounted :D

Up and running:

And we have picture:

When projecting on wall i found i needed to desaturate red and yellows as my wall isnt completly white.

Lots of room reflections.

Pist in the credits.

It took a while to figure out but can now see the importance of matching refresh rate to frame rate. Otherwhise there with be image tearing like on my PC monitor..

The ATI 5850 graphiccard and drivers supports all different refresh rates as seen above.

Does anyone know if nVidia has the same option in their drivers to run primary and secondary monitor at different resolutions and refresh rates simultaneously? I'm considering upgrading to the dark side.

The Epson 3200 projector doesnt officially support 24p (Blu-ray) but it works perfect as you can see. Sure is nice to be able to download Blu-ray rips and watch through computer ^_^

I started with projecting a 92" 16:9 image directly onto wall, omg it looked huge! Maybe not a surprise coming from a 32" LCD TV.

It took a while getting used to, watched a load a movies.

I put 'marks' on the wall experimenting different screen sizes in 16:9, had a plan to buy a projection screen. After a week or so getting used to 92" it suddenly didnt feel as huge as before, the eyes adapted to it. Still 100" was a bit too big.

121" gave me motion sickness.

Then instead of a 16:9 screen which i originally planed, i thought of a CinemaScope screen which is 2.35:1. So was time to test this format as well.

I found 106" was a bit too small even when sitting closer, it didnt have that extra wow effect as 110", remember CinemaScope is extra widescreen and not same height as 16:9. I found sitting futher away from a larger screen size was a greater experience than sitting closer to a smaller one.

I'm glad a waited a month before buying a projection screen. At first i thought of a 92" Beamax M-Series 16:9 pulldown screen and somehow making a masking system for other formats like 2.35:1 and 4:3. While 92" in 16:9 seemed a good size for my room, in CinemaScope and 4:3 the image would be too small. Another idea was having 2 pull down screens, both 2.35:1 and 16:9. A pull down screen sounded like a good option at the time.

Beamax where kind enough to ship me test samples of their 'Matt white v1' and 'Matt white v3' materials. The image with v3 had more color, deeper blacks and brighter whites compared to the v1 material even though it was hard to see at first. The cheaper v1 was more stiff and can imagine less prone to waves, ripples. The v3 sample from screen edge actualy had waves in the texture, the material also felt soft. Its hard to say the characteristics of a full sized screen from a small test sample, i think i got a bad peice. I hear good things about Beamax in general.

After lots of confusion about: aspect ratios, materials, gain, manual pulldown, motorised, tab tensioned, all the different brands and not to mention screen sizes, i finally made a choice.

While in many situations its not the best option, i went for a fixed screen, it should stretch perfectly flat and stay that way.

With a CinemaScope screen it would be easier to make a masking system, as with a 16:9 screen the masking would have to be done horizontaly instead of verticaly. Its easier with help of gravity to mask an area, more about that later.

Futher details on the screen here Elite Screens 235Cinema Series

115" R115WH1-Wide 2.35:1 projection screen, CineWhite, 1.1 gain, (269 cm x 115 cm).

The packaging was smaller than i expected but this was because the frames horizontal pieces attach together.

Lets see how the installation of the projection screen went:

First, frame put together.

Screen layed loosly over frame with extra plastic sheet underneath (cat hair protected).

The smell of screen sortof reminded me of a plastic football. It should go away after a week.

It felt soft and flexable as well as good quality.

Tension rods in sleeves.

The screen tension rods are stretched into grooves and fix plates pushed in.

Fix plates inserted.

Nice flat, even surface:

The screen came with 2 brackets for wall mounting.

After that it was pretty much just hanging the screen up on wall.

115" CinemaScope Screen is up.

And its level.

Screen texture of R115WH1-Wide, the smaller sample above is Beamax M-series: It texture is a bit finer than the Beamax M.

All in all, the screen was a breeze to setup, manual user friendly. It was good to have a helper, i'd say we completed the job in a little over an hour.

It takes certain camera knowledge to take good cinema photos, something which i dont posses, but hopefully this will give you an idea.

First impression with some ambient light:

Much nicer now, just like a framed picture on a wall.

There are more home cinema pictures later but must say the above looked really nice in the room, it felt like a huge LCD TV.

As satellite and TV channels dont broadcast in Cinemascore but rather in 16:9 format. If you look closely you can see the grey border projecting outside the screens area and onto the wall, this is something which is far more noticable with less ambient light (darker room).

But wait, as i said before, the home cinema isnt complete just yet! Keep on reading.

To create a more authentic movie theater experience and to blockout reflections which bounce of screen and onto walls then back to screen, dimming the image, i bought different materials from Whaleys UK .

People have been raving about the 'Silk Velvet Black Devore' and sure enough from the test samples Whaleys sent me i could see why, its absorbs lots of light and doesnt reflect it. I will use this for the area behind screen and a little on the ceiling.

Prior to installing the material i got thumb pins and spray painted them matt black.

Drying outside:

Black velvet devore installed. This stuff is BLACK, i mean like a coal mine.

Now getting a projection screen i've set colors back to default. The image quality is amazing. The screen is uniform in all viewing angles unlike most screens with gain.

True Grit 1080p:

Ratatouille 1080p:

The Elite Screens CineWhite 1.1 gain has a slight silvery shine in the material which i'm sure is the reason for mild hotspotting (projectors lamp reflecting part of screen). Its hard to notice it and its only visible in bright (white) scenes if one tries to see it, doesnt really bother me, it even took me a few days to notice.

The screen had some ripples in the center, again it was first when i watched ice hockey i saw them. I heard other users had same issue but it was something that should go away after a week or two. Update now a month later, i can tell you they are completly gone. I guess the screen has had its time to scretch out.

I must say i'm thrilled with this screen, sure there might be better ones but at the price i think its a great buy and can highly recommend it.

If you where to buy a screen and have a light controlled room, then there is no reason to get a screen with gain. Most screen with gain suffer from limited viewing angles and hotspotting. I think the only real exeption are Da-Lite screens.

Pist has taken the good chair (again).

Materials:

The material for curtains i used was 'Velvet Cotton Victoria Black', its not quite as dark as the devore stuff.

You can see the Silk velvet (devore) in the middle how it passes through more light as the material is thinner, not really suitable for this job.

Masking system for 16:9 and 4:3.

With the screen being a 2.35:1 (CinemaScope) format, there are black or more like greyish borders on the screen when watching other formats like 16:9 or 4:3. So it was time to come up with a masking system!

I first tried bending and sewing the silk devore in a straight line, this was impossible as the material is thin and flexable, its hard to work with.

What worked well was to use part of the screens cardboard packaging, apply some glue, stick it on then glueing the other side while pulling material.

This created a perfectly straight edge and i even managed not to bend the cardboard as i sewed it onto curtain rails in front of screen .

With a masking system its now possible to watch any screen format and block out grey borders. In all formats the height is the same but width ofcause is different.

So for CinemaScope the screen size is its full 115", in 16:9 its 92" and 4:3 its 74". The screen was almost too big for the wall with its 115". With the speakers on each side of screen there are only a few cm's space left. While most content seems to be 16:9, CinemaScope is my favorite format. I guess its true, bigger is better!

The black velour included on Elite Screen is an added bonus, i would even say in a room with low ambient light its as dark as the silk devore from Whaleys. Also if the image is overscanned (zoomed outside screen area), its really hard to notice it.

I've also installed curtains across the window and along the wall on opposite side of room, all in all darkening area infront of projector and seating, about half the room.

Was hoping this would improve the blacks in image but i don't feel it made much difference, if any. Maybe if i did the whole room it would make improvement. Mine is more like a living room cinema, dont want to live in a batcave. Still with the black material surrounding screen, walls and ceiling, its a great feeling, like you get drawn into whatever youre watching, no room distractions. I can really understand people who build dedicated home cinemas.

Using curtains instead of painting walls is a good idea. In bright daylight i can make the room almost pitch black in a matter of seconds.

Picture with flash, minimal reflection from materials:

Screen curtains over screen when not in use:

Recently i've put up shelfes for the speakers. Tools for the job:

There is a gap between shelfes and wall in which the screens masking curtains can slide into.

With the home cinema system sure enough movies has come to life, but the living room in the same time has also gotten a lot darker. If i wasnt zombie enough already..

I havnt used the projector for gaming yet but its something i look forward to.

The audio/video rack (if you can call it that).

The material is Whaleys fireproff velvet cotton. It has a greyish tint but still darker than the wooded table.

The Good Witch's Garden, one of my favorite movies:

The Epson 3200 is a great projector for its price, possibly the best right now, movies and for that sake sports look amazing on a big screen and i'm sure you can get that effect from a cheaper projector as well, even projecting on a wall, why not.

For deeper blacks its seems the JVC HD350 would be the better projector, though it cost a whole lot more.

Some Home Cinema tips:

Always unplug projector during thunderstorms, you know how a lamp bulb suddenly increases in brightness and later fails prematurely.

Powering on/off projector lamp reduces its life, try to only use if you plan to watch for longer periods, like a movie or two.

A projector with lens shift is an advantage as it can be placed anywhere, not only in same height and pointing center at screen.

Screens with high gain are best avoided, specially cheaper ones as they suffer from hotspotting and limited viewing angles.

Dont smoke in the home cinema, it will stain screen over time.

Mount screen in a comptable viewing height for your eyes, often mistake it to place screen too high.

Just got a new amplifier and speakers, Panasonic DTS surround system.

I'll update soon with more pictures and info, hope you enjoyed reading so far.

Feel welcome to leave any comments/questions.

Профессиональная акустика в домашнем кинотеатре

Профессиональная акустика в домашнем кинотеатре: реальность и вымысел Выявление всех недостатков записи — или лучшее соотношение цена/качество? Вначале было…

А в начале каждый поклонник стерео или домашнего кинотеатра покупал комплект от известных европейских, американских или японских брендов — таких как Sony, Pioneer, Marantz, B&W и десятков им подобных — слушал, восхищался, постепенно выискивал недостатки, менял на нечто лучшее, опять не удовлетворялся… Данный процесс, при наличии средств, мог идти до бесконечных заоблачных высот техники экстра-класса, способной удивить даже видавших виды — или относительно быстро закончиться приобретением профессиональных вариантов, так популярных сегодня на Западе. Что это? Дань моде или стремление к настоящему совершенству? Бзик тех, кто стремится к медицинской аналитичности тракта, или единственно правильное по «цене-качеству» решение? Ниже мы попробуем отделить зерна от плевел, в этом непростом вопросе наметив, по крайней мере, пищу для размышлений для всех интересующихся киноманов.

Почему мы их не видим

Действительно — мало кто из обычных пользователей знаком с профессиональной техникой: четкое разграничение рынков с середины ХХ века, ряд «закрытых» законов, ограничивающих масштабные продажи профессиональных схем для бытового рынка и другие ограничения сделали свое черное дело — сегодня только Genelec и еще пара брэндов продвигают с минимальными косметическими изменениями свои профессиональные наработки на рынок конечного потребителя, остальные же продолжают странную погоню за оптимизацией того, что давно уже оптимизировано. Вопрос — в отказе от пассивных разделительных фильтров, которые являются настоящим злом для акустики и использованием встроенной нагрузки динамиков на выделенный усилитель.

Золотое зерно активной схемы

Просматривая спецификации на бытовую и профессиональную акустику, многие обратят внимание на тотальное использование активных схем в студийных комплексах. И дело тут не в банальной экономии места — данный тип мониторов обладает наисерьезнейшими преимуществами перед пассивными:

  1. Используется многоусилительная комбинация с нагрузкой нескольких «мощников» на каждый динамик акустики — наиболее «громкая» и устойчивая схема, применяемая в быту лишь в очень дорогих комплексах.
  2. Усилитель работает в «узкой» полосе частот, что уменьшает интермодуляционные искажения. Выстраивание и оптимизация каждого усилителя под свое направление позволяет улучшить качество и снизить стоимость.
  3. Обеспечивается более оптимальная нагрузка усилителя из-за отсутствия разделительных фильтров акустических систем: секция работает напрямую на динамик, а активный разделительный фильтр располагается между предварительным усилителем и усилителем мощности.
  4. Исключаются искажения, вносимые пассивными сильноточными фильтрами акустических систем.
  5. Лучше демпфируются динамики.
Правда, выдумка и распространенные заблуждения

Самым главным заблуждением относительно профессиональной техники будет ее якобы излишняя детальность, обнажающая все недостатки тракта и записи и делающая невозможным прослушивание не слишком качественных дорожек. Обратим ваше внимание на то, что «кашу маслом не испортишь» — и если эти детали есть изначально в дорожке, то нивелирование их — не что иное, как искажение авторского замысла, против которого и ведут свой крестовый подход hi-fi/high end. Оценка же студий, в которых производится монтаж звуковых дорожек, у всех экспертов традиционна — брависсимо! Вот пересказ отзыва о комплекте на базе PMC BB5/A, на котором был смонтирован саундтрек «Титаника» — «это был даже не хай енд, а нечто большее, акустики в студии вроде бы не существовало, а царил лишь звук, немыслимо реалистичный и удивительно мягкий, когда это требовалось». Забавный парадокс — но на этом мы остановимся чуть ниже: хай енд уже в десятки раз превзошел профессиональные схемы, но все никак не может к ним приблизиться.

Правдой же будет немыслимое преимущество любой профессиональной техники по звуковому давлению перед пассивными бытовыми колонками — в то время, как лучшие образцы из них выдают 90 дБ, дешевые активные варианты дают, не напрягаясь, 112, за суммы на порядок меньшие. Из-за такой значительной перегрузочной способности искажения, опять же, падают, а масштаб и панорама действия приобретает невиданный и недостижимый в бытовой технике размах.

И последнее — рынок hi-fi традиционно стремится к получению линейной АЧХ, но почему-то никак не может этого добиться, а профессиональная техника уже давно обладает ультра-низкими искажениями: вот незадача…

Почему хай-енд все время приближается к профессиональному рынку, но никак его не достигнет

А незадача тут в том, что уже в 60-е годы рынок hi-fi превратился не в рынок точного звука, а в продажу «фирменного стиля» — суть искажений, определяющих отличие фирмы от других и приятных на слух. Отсюда пошла и «теплая» середина у Musical Fidelity, и резковатый звук Harman, и заваленный бас у японских брендов, и излишняя ритмичность Naim: каждая компания формировала свой круг поклонников, намеренно искажая изначальные характеристики записи. Бешеные маркетинговые затраты стали основой цены бытовой техники, внутренняя начинка которой даже в самом дорогом варианте никогда не превышает сотни долларов. А счет на тысячи начался лишь из-за необходимости профинансировать новые рекламные уловки, да ввести в разработку очередной «высокотехнологичный» трюк, вроде передискретизации или супертвитеров. При этом только исключительно дорогие модели «хай класса» могут похвастаться честным и мониторным звуком — и подтвердить это четкой, без погрешностей, АЧХ — рецензии на такие модели, вроде Revel Ultima Salon 4-way, обычно начинаются с пафосных строк «наконец-то фирме удалось приблизиться к качеству профессиональных акустических систем», хотя сравнимая акустика того же ранга на профессиональном рынке существует уже десятилетия и продается по цене впятеро дешевле. Пусть и без алюминиевых накладок на корпусе. Короче говоря, стоит один раз устроить сравнительное прослушивание — и если вам в уши не сильно надуло пыль от «фирменного» звука, да и цените вы больше всего — честность и прозрачность тракта, вопросы отпадут сами собой.

Чего стоит опасаться

В погоне за «профессиональным» звуком, однако, не следует руководствоваться правилом «все то золото, что делано для студии». Отнюдь нет. Обладая лучшим соотношением «цена-качество», этот рынок, тем не менее, как и все другие, наводнен значительным количеством посредственных моделей. Поэтому, главный совет — выбирать из проверенных временем имен. Genelec, например, вряд ли разочарует самого придирчивого поклонника, а вот KRK может вызвать массу нареканий даже у обычного пользователя. И, конечно, только живое прослушивание на вашем любимом материале может показать, насколько оправданы для вас эти вложения, и только оно может служить главным критерием в покупке. Беда многих дешевых мониторов в резком звуке с недостаточно проработанной среднечастотной составляющей — этим грешит даже довольно известный Event. Тем не менее, брэнды, вроде Dynaudio еще ни разу не запятнали себя подобными вещами. И чисто эмпирический опыт — по рознице ниже $1,000 за пару вы вряд ли получите классный звук.

Строим театр на базе профессиональных мониторов

Мы рассмотрим две системы на базе профессиональной техники — первую, в ценовом диапазоне «до $4,000-5,000», можно рекомендовать всем присматривающимся к комплектам акустики за $2,000-2,500 и ресиверам за $1,500-2,000, а вторую — в диапазоне «до $10,000-12,000» — можно советовать заглядывающимся на настоящий хай енд.

Комплекс номер 1

Это стандартная пятиканальная схема на базе мониторов Mackie HR624 — пять колонок продаются по рекомендованной розничной цене в $3,100.

Их схема — «пассивный радиатор» — позволяет управлять значительным количеством баса без увеличения размера корпуса, а два встроенных в каждую колонку усилителя гарантируют реальные 140 Вт мощности и 112 Дб звукового давления, с избытком достаточного для всех типовых комнат, площадью до 50 м2. В качестве опции вы можете докупить еще один или два монитора для формирования тылового центра и включения ES/EX флага на ресивере. В роли последнего выступает Yamaha RX-V640RDS, укомплектованная всеми современными декодерами объемного звука и стоящая около $600.

Коммутация стандартна для активной схемы — на выход предварительного усилителя подключены активные громкоговорители — для подобного вам придется приобрести кабель XLR-RCA в случае значительной длины провода, или ограничиться стандартными RCA-RCA межблочниками (мониторы имеют RCA вход).

Богатство изменяемых параметров Mackie позволит вам скомпенсировать расположение колонок относительно стен комнаты, тонко настроить чувствительность, а также откорректировать высокие и низкие частоты активной эквализацией.

В качестве сабвуфера можно приобрести MJ Pro 50 — $500 и достаточно глубокая поддержка снизу будет обеспечена.

Комплекс номер 2

На все семь каналов закоммутированы Dynaudio BM15A, что обойдется в $8,820.

Исключительное звуковое давление в 125,5 Дб в многоканальном режиме и реальная басовая секция от 30 Гц удовлетворит всех поклонников «бабаха», впрочем, маньяки могут приобрести сабвуфер M&K MX350 за $1,800 и получить ноты от 19 Гц. Осталось решить вопрос с процессором. Для максимального качества системы лучше будет использовать балансный аппарат с самой современной схемотехникой — такой, как Anthem 20.2 ($3,300).

Желающие сэкономить не будут разочарованы применением ресиверов по описанной выше схеме — только «продвинутых» технически. Нижняя граница начинается от Pioneer VSX-D1011 / Denon AVR-3803 — построенные на Burr Brown 192/24 ЦАПах и SHARC Hammerhead 32-х битных процессорах они выдают поразительное качество в части декодирования многоканального звука. К сожалению, Dynaudio имеют только балансный вход, поэтому придется раскошелиться на пайку проводов XLR-RCA, а набор корректировок их характеристик весьма беден — переключатель чувствительности и эквалайзер на высокие и низкие частоты. Разумеется, вы можете выбрать промежуточный этап, использовав более дешевые Dynaudio BM6A, лишь немного менее мощные, чем 15-ые, и тому подобные варианты.

Как же звучат данные комплекты? Одним словом — великолепно. Без вопросов, они на голову превосходят обычные бытовые комплексы ресивер-акустика, собранные за ту же цену. По нашим оценкам, уровень затрат в бытовую технику для достижения сравнимого с профессиональным качества находится в пределах 3 к 1, то есть собранная за три тысячи долларов активная акустическая секция «звучит» примерно на втрое более дорогую комбинацию усилитель-колонки. Чудо? Отнюдь нет. Здесь играет роль и практически неиспользуемая в быту активная схема, и минимальные затраты на маркетинг у профессиональных фирм, и минимизация затрат на дизайн. А также (не смейтесь) — доведение до нуля стоимости корпуса усилителей — ведь в конечной редакции цены его стоимость может достигать 60% от ритейла.

При прослушивании активных систем прежде всего обращает на себя внимание то, с какой легкостью они справляются со сложнейшими динамическими всплесками — и как хорошо разделяют звуковые образы. Например, сложнейшая сцена в DTS Discrete в начале «Гладиатора» начинает удивлять богатством десятков ранее не слышанных звуковых планов, на равных конкурирующих с лучшими кинозальными вариантами, раздвигая стены комнаты прослушивания до поистине безграничных широт. Перестрелка из «Блейда-2» блистает такой феерией звуков, что становится страшно, а финал «Атаки клонов» заставляет содрогаться стены. Мы тестировали подобные комплекты в сравнении с гораздо более дорогими системами на базе Linn, Naim, Meridian, Mark Levinson/Revel — и лишь последний смог заметно превзойти эти комплексы, обойдя, правда, их по цене в десятки (!) раз.

Плюсы и минусы

Ну, на плюсах мы уже останавливались достаточно подробно, дело за малым — предостеречь пользователя по возможных «подводных камнях» и резюмировать преимущества данного «нетрадиционного подхода». Ибо не все так просто в датском королевстве — и вместе с достоинствами можно приобрести и ряд серьезных проблем. Итак.

Главные недостатки применения в театре активных профессиональных мониторов:

  1. Полное отсутствие дизайна, как такового: все колонки (за очень редким исключением в ценовых категориях свыше $10,000) представляют из себя некрасивые черные ящики, не имеют отделки деревом, скругленных углов и прочих эргономических изысков. Вписать их в интерьер евро-ремонта будет довольно сложно.
  2. Как правило — отсутствие защитных решеток (грилей) на динамиках, из-за чего нахождение в зале прослушивания маленьких детей или домашних животных может вызвать беспокойство за безопасность системы. Выведенные на передние панели порты фазоинверторов также не добавляют чувства уверенности, а внешняя сторона вопроса из-за подобного только усугубляется.
  3. Зачастую — только балансные (XLR) входы, которые диктуют самостоятельную пайку проводов для подключения (RCA-XLR). Максимальное качество комплектов достижимо с использованием процессоров, имеющих балансные выходы, но стоимость таких аппаратов обычно превышает $3,000.
  4. Низкая чувствительность балансных входов требует применение предварительных усилителей с мощными выходными каскадами, выдающими не менее 2В. Увеличение входной чувствительности в большинстве случаев дает резкое возрастание шумовой составляющей и не позволяет использовать подключения напрямую к выходам DVD-плееров.
  5. Отсутствие автоотключения во многих системах, а также требование выделенного питания под каждую колонку может потребовать пересмотра вашей электропроводки: оптимальным будет выведение специальных розеток под каждую акустическую систему (с обязательным заземлением) и одного сетевого выключателя, управляющего питанием комплекса. Иначе можно заблудиться в бесконечных тумблерах.
  6. Только «полочная» конструкция, требующая обязательных стоек или настенных кронштейнов.
  7. Требования к заземлению ресивера/процессора, управляющего системой — иначе шумовая секция опять возрастет.
  8. Энергопотребление полной системы может превысить 2 кВт, что не всегда подходит под стандарты бытовой техники.

Основные достоинства профессиональной техники в домашнем кинотеатре.

  1. Недостижимое для всех бытовых систем соотношение «цена/качество».
  2. Исключительные показатели динамики, звукового давления и детальности звучания, позволяющие ощутить дома «кинозал в реальном масштабе». Звук, вплотную приближенный к high-end комплексам.
  3. Потрясающие результаты с простейшими ресиверами, имеющими выходы предварительного усилителя: пятисотдолларовые аппараты, закоммутированные, как процессоры, и пять подобных колонок, в сумме стоящие до $3,000, заметно превосходят вчетверо более дорогие бытовые комплексы.
  4. Серьезная экономия на кабелях — акустические провода оказываются ненужными, а в качестве балансных межблочных отлично работают качественные микрофонные варианты по цене от $1 за метр.
  5. Надежность, так как техника оптимизирована для профессионального использования в режиме 24х7.
  6. При использовании балансного подключения возможна передача сигнала на практически любые расстояния без потерь и наводок.
  7. Мощность даже дешевых колонок достаточна для озвучивания комнат площадью до 50м2 — то есть удовлетворит большинство пользователей.
  8. Грандиозная перегрузочная способность избавит от клиппинга на всех воспринимаемых на слух уровнях звукового давления.
Кому это нужно?

Сухим остатком от перечисленных выше выводов будет лишь одно — те, кто не хочет переплачивать за маркетинговые ходы хай-енд техники, уже давно оценили выигрыш от применения профессиональных мониторов дома. Однако это не умаляет и неприемлемых для большой категории пользователей недостатков — грубого дизайна, нестандартных подключений и слабой эргономики. Выбор за вами.

Обладая неоспоримыми преимуществами, профессиональная техника может заинтересовать настоящих поклонников домашнего кинотеатра и hi-fi, ценящих честный и неприукрашенный характер звука. На фоне недостижимых для бытовой акустики характеристик, недостатки активной схемы могут быть нивелированы, если во главе угла стоит Его Величество Звук. А также — свойственная каждой личности экономия: если звучит так же, зачем платить больше?

Технические характеристики
  1. B&W Nautilus 802 ($7,599 пара) — частотная характеристика 39 Гц — 20 кГц с погрешностью 2 дБ, максимальная мощность 500 Вт, вес 70 кг, тип — фазоинвертор, звуковое давление зависит от помещения и может достигать 100 дБ.
  2. Energy Veritas 2.4. ($3,499 пара) — частотная характеристика 30 Гц — 20 кГц с погрешностью 3 дБ, максимальная мощность 250 Вт, вес 42,7 кг, тип — фазоинвертор, звуковое давление зависит от помещения и может достигать 90 дБ.

Ask Mad

Samsung Blu Ray Home Cinema the Future of Home Cinema

Televisions and home viewing have come a long way since their first launch, they have grown significantly in size and now not only come in colour but in high definition so you can see the picture sharply and clearly. Now the rage is to have your own home cinema and with Blu Ray to make the experience even clearer and the quality that bit better!

Home Cinema Speaker

There is no point having the latest technology in terms of screen size and picture qualities if you don’t have the best sound system because then you only have half the experience. You can buy separate speakers to add to the system in order to maximise the sounds giving you a more cinematic experience or you could simply choose a home cinema package that has the full set and you will be ready to go.

Home Cinema Surround Sound System

The ultimate in the cinema experience in the home is the surround sound system, it is designed so that you have between 2 and 4 speakers around the room that have a good loud sound and give the sound quality that you would experience in a cinema. The sound is really dramatic and clear although the surround sound can be very loud so let’s hope the neighbours are not easily annoyed.

Home Cinema iPod Dock the Latest in Compact Technology

Many home cinemas are involved with the Apple iPod because of their popularity and compact size. You can play both music and films through home cinema iPod dock which makes it the ideal piece of kit to have rather than a number of separate devices. With people leaning more towards having fewer rather than more gadgets in their homes, the iPod and similar devices will continue to shape technology.

Go Green with a Panasonic Home Cinema

The Panasonic home cinema is a great model that will give you a great deal of pleasure and it comes in at an incredibly reasonable price making it an experience for all! Easily controlled with a remote controller and with 4 large standing speakers you will get the ultimate cinema experience. Panasonic have created not only an amazing home cinema experience but it is environmentally friendly too, the casings are made of bamboo for the double purpose of the sound and the environment.

Home Cinema Full HD

Everybody wants to be able to see people and colours as clearly defined and bright as possible which is why HD has become incredibly popular. HD standing for High Definition and yes it does pick out every imperfection and colour for miles around which can make for a more intense viewing experience. Home cinema in HD is the pinnacle of home viewing.

With so many home cinema systems there is no reason for you to not find the ideal one for your house with the exact sound system and colour definition that you are looking for.

Home Sweet Home cinema

Home Sweet Home cinema

Who doesn’t dream of having a room like this?  Deservedly winning an Award for Best Home Cinema in the 2010 Crestron Integration Awards – this stunning cinema can be found in a contemporary family home in Buckinghamshire.  The property was being renovated with an extension to the house in the form of a basement which the client wanted to utilize as a large entertainment area. The family sat down and discussed what they wanted to incorporate in this area and made a unanimous decision to include a home cinema with ‘proper’ cinema seating, a ‘big’ screen and genuine ‘at the movies’ sound.

With some ideas of their own as to how they wanted the room to look, smart home specialists, Smartcomm were left all the finer details…. The system had to be simple and easy to use but at the same time had to give the local Odeon a run for its money!   It also had to be future-proof to accommodate any new additions that may be required by the family at a later stage. Lighting design was also an important aspect in order to create the right atmosphere and allow the kids to see where their popcorn is during the movie—without distracting from the all-important visuals onscreen!

The Smartcomm Design Team had fun working closely with the client and his interior designer to create a razor-sharp Home Cinema that would rival any local cinema. Why would you ever bother visiting your local when you have one of these? Quite Simply, you wouldn’t!

Under the hood is some of the best kit there is to create the ultimate home movie experience. The Crestron CP2E acts as the ‘brain’ of the system and provides effortless control of all integrated devices in the room. It also offers the capacity to upgrade the system when new technologies become available thus ensuring the family’s requirements can be met in the future.

At the front end of the system is the ultra-chic and sophisticated Crestron TPS-6X touchpanel giving full control of the audio and video sources as well as lighting in the cinema room. When docked, the TPS-6X quickly charges for high performance and communication speed. Lifting the TPS-6X off the dock instantly transforms it into a high-powered wireless device, communicating via 2-way RF up to 60 meters. The simple user-interface graphics allows both the adults and children to easily access their favourite movies at the touch of a button.

Runco’s VX-300d Ultra 1080p DLP projector – with rack-mount processor and Rainier fixed anamorphic lens – provides the movie visuals, with a THX-certified Screen Research screen (TheaterCurve Xmask 2.35:1 fixed frame) providing the canvass. Genuine home theatre sound is piped via three Triad in-wall front speakers, four Triad surrounds and no less than six in-wall powersubs with rack-mount amps.   There are four video sources available including SKY HD and the Kaleidescape System giving the family a whopping choice of movies to enjoy. The Kaleidescape System will store and automatically organise the family’s movies and music collections allowing them to simply make a selection, press PLAY, and then sit back and relax!

Style is all-important and this home cinema has it in spades but another important aspect of the cinema design was the lighting. Crestron’s iLux CLS-C6 offered the perfect solution to create the right atmosphere for movie watching. With a number of preset scenes the kids can rest assured that their popcorn will still be visible, without being distracted from the all-important visuals on-screen!

On this project Smartcomm had to work very closely with the interior designers and joiners to ensure a successful install that works acoustically and visually. The main challenges were caused by the shape of the room and the wall panelling. The room was an irregular trapezium and the wall panelling was a mix of flat wooden panels and angled fabric panels. Both these factors meant that speakers, screen and chair locations had to be carefully considered to ensure the best cinema experience as possible.

The projector was placed in the hub room behind the cinema room and a large hole had to be drilled through the solid wall and optical perfect fire glass had to be installed as carefully as possible to ensure there were no distortion of the image.  Despite these challenges, Smartcomm produced a serious system with a modern, at-the-movies feel.

Commenting on the finished home cinema, the client says: “Having worked with Smartcomm previously on other renovation projects over the last eight years, we called upon them again when we decided to extend the house further and add a basement for a large entertainments area, including a home cinema and a games room. The end result is a fantastic home theatre system that we and the kids love to use - it provides countless hours of entertainment, is fun and incredibly easy to use! Smartcomm worked closely with our architect, interior designer and other contractors and delivered a system that has exceeded our expectations. We have no hesitation in recommending them to family and friends.”

case_study_Bucks_Home_Cinema.pdf